English

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با نخبگان بیان کرد:

تاکیدات رهبر معظم انقلاب به اقدامات فرهنگی برای ما یک تکلیف شرعی می‌آورد

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: برای کارهای فرهنگی می بایست قوی کار کنیم تا هم مردم به ما اعتماد کنند و در آخرت بتوانیم پایخگو باشیم.

تاکیدات رهبر معظم انقلاب به اقدامات فرهنگی برای ما یک تکلیف شرعی می‌آورد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با نخبگان شرکت کننده در طرح بی نهایت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس نهادی است که متعلق به تمامی مردم است، اظهار کرد: برنامه بی نهایت یکی از اقدامات فرهنگی آستان قدس رضوی است که شرکت کنندگان در این طرح علاوه بر بهره مندی از برنامه‌های آن بایستی جهت رفع نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت پیشنهادات خود را ارائه دهند. 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شعار ما در آستان قدس اولویت دادن به کارهای فرهنگی است، افزود: برای اینکه بتوانیم سبک زندگی رضوی را در جامعه ترویج دهیم باید کلام امام(ع) را بتوانیم به خوبی به اقشار جامعه منتقل کنیم و  برای یک کار فرهنگی نیازمند تشکیلات و امکانات بالا و سازمان یافته نیستیم بلکه با همین امکانات موجود می‌توان کارهای فرهنگی بزرگی انجام داد.

وی بیان کرد: اداره حرم مطهر رضوی و فراهم کردن امکانات رفاهی برای زائران جزء وظایف ذاتی آستان قدس است و ما باید پس از این مرحله روی  زیارت معرفتی زائران تمرکز کنیم تا زائر به این مرحله از زیارت برسد که بوسیدن ضریح بالاترین سطح زیارت نیست بلکه شناخت حضرت و پیاده کردن سیره رضوی در زندگی بالاترین سطح زیارت است.

مروی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ عنوان کرد: معظم له در دیداری نسبت به اقدامات فرهنگی آستان قدس و جذب 5 میلیون زائر در سال به لحاظ بینشی و معرفتی تاکید داشتند لذا ما هنوز نسبت به این مهم فاصله زیادی داریم که برای تحقق آن گام‌های بزرگی باید برداشته شود.

وی ادامه داد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب به اقدامات فرهنگی برای ما یک تکلیف شرعی می‌آورد و از طرفی انگیزه مجموعه را بالا می‌برد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب فضای صحن و رواق حرم مطهر 20 هزار متر و هم اکنون یک میلیون مترمربع است و از نظر زیرساختی و سخت افزاری کمبود و مشکلی نداریم اما در بخش فرهنگی جای کار بسیار است.

وی طرح  "بی نهایت" را یکی از موثرترین اقدامات فرهنگی آستان قدس دانست و افزود: بایستی از طریق این طرح و دیگر اقدامات فرهنگی مطالبه مقام معظم رهبری را در جذب سالیانه پنج میلیون زائر عینیت بخشیم.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: برای کارهای فرهنگی باید آن قدر قوی کار کنیم که مردم به ما اعتماد کنند و در آخرت هم بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: واژه رئوف برای امام رضا(ع) و پیامبر(ص) بکار رفته است و این نشانگر عنایت ویژه حضرت رضا(ع) به زائران خویش و واسط خشنودی خدا از خلق است لذا ما نیز باید در ترویج سیره امام رئوفمان در جامعه از هر فرصتی استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مروی در پایان خواستار ارائه پیشنهادات از سوی جامعه نخبگان کشور جهت اجرای طرح ها و اقدامات فرهنگی آستان قدس رضوی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه