English

جبرائیل موفق:

برای تأمین دارو در خراسان رضوی دغدغه‌ای نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: بخش عمده‌ای از خدمات دارویی مردم توسط داروخانه‌های بیمارستانی ارائه می‌شود.

برای تأمین دارو در خراسان رضوی دغدغه‌ای نداریم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جبرائیل موفق معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تمامی داروخانه‌های دولتی در ایام نوروز دایر هستند، ضمن اینکه بخش عمده‌ای از داروخانه‌های غیردولتی و خصوصی پرمخاطب هم در این ایام فعالیت دارند تا مردم داروی موردنیاز خود را در زمان کوتاه و بدون دغدغه تأمین کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزود: از مجموع ۱۴۲ داروخانه شبانه‌روزی فعال در ایام نوروز ۱۴۰۰، ۹۱ داروخانه آن در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده که از این میزان ۷۳ داروخانه در شهر مشهد و ۱۸ داروخانه هم در ۱۴ شهرستان حوزه تحت پوشش این دانشگاه است، ضمن اینکه در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد، سبزوار و تربت‌جام هم به ترتیب ۱۹، ۱۵، ۱۰، ۶ و ۱ داروخانه شبانه‌روزی فعال داریم.

وی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از خدمات دارویی مردم توسط داروخانه‌های بیمارستانی ارائه می‌شود و در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۸ داروخانه بیمارستانی فعال است که از این تعداد ۴۲ مورد آن در مشهد بوده و ۱۶ مورد دیگر هم در شهرستان‌ها است.

موفق با اشاره به اینکه در حال حاضر از وضعیت مناسبی در بحث تأمین و عرضه انسولین برخوردار هستیم، تصریح کرد: وضعیت انسولین موجود در داروخانه به نسبت ماه‌های قبل خیلی بهتر شده، اما برخی انسولین‌ها مانند لانتوس که مخاطب زیادی دارد کم است و باوجود همین شرایط لانتوس ایرانی و وارداتی در داروخانه‌ها موجود است، همچنین آمار موجود دیگر موارد خانواده انسولین‌ها در داروخانه‌ها مانند نوورپید، اپیدرا و نوومیکس هم خوب است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای نسبت به نیاز دارویی ۳ گروه بیماران دیابتی، پیوندی و سرطانی شده و در همین خصوص به ترتیب در ۵۶، ۲۸ و ۲۷ داروخانه حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌عنوان داروخانه‌های معین عرضه‌کننده داروهای موردنیاز این دسته از بیماران انتخاب ‌شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه