English

علی اصغر حسنی:

سفر‌ها خطر جابه جایی ویروس کرونا را افزایش می‌دهد

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با آغاز سفرهای نوروزی و با ورود مسافران به مشهد آمارهای مراجعان کرونا در بیمارستان ها افزایش یافته است.

سفر‌ها خطر جابه جایی ویروس کرونا را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، دکتر علی اصغر حسنی  مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به خطر سفر و تجمعات خانوادگی ایام نوروز بر چرخش بیشتر ویروس کرونا، بیان کرد: براساس تجربه این چند ماه شیوع کرونا هرزمان که یک سری اجتماعات با کم رنگ شدن رعایت دستور‌های بهداشتی اتفاق افتاده بود شاهد پیک کرونا بودیم بنابراین در روز‌هایی که پیش رو داریم، سفر‌ها و جا به جایی افراد، گسترش کرونا را تشدید خواهد کرد.

وی افزود: خطر ویروس جهش یافته و گسترش آن از طریق تجمعات است؛ امکان دارد افراد بدون علائم ناقل ویروس باشند و به راحتی آن را منتقل کنند که مسافرت‌ها می‌تواند ویروس را به مناطقی ببرد که به ظاهر ویروسی آنجا نبوده و این باعث ایجاد خطر است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بحث سفر و رعایت دستور‌های بهداشتی از هر چیزی مهم‌تر است پس از مردم در خواست می‌شود از سفر غیر ضروری خودداری و دیگر این که دستور‌های بهداشتی را رعایت کنند، چون اگر یک گروه رعایت کند، اما گروه دیگر رعایت نکند خیلی راحت باعث انتشار بیماری می‌شود.

حسنی افزود: هر امری که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده برای کنترل بیشتر این بیماری است.ورود مسافران، موارد بستری در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد را افزایش داده است.

رییس بیمارستان امام رضا(ع) گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی و افزایش ورود زائران و مسافران به مشهد افزایش آمارهای مراجعان کرونا به این بیمارستان را شاهد هستیم.

ترافیک در محورهای  شمالی خراسان‌رضوی نیمه‌سنگین است

جانشین رییس پلیس راه خراسان رضوی گفته است: ترافیک در  محورهای شمالی این استان در هر ۲ مسیر ورودی و خروجی پرحجم و نیمه‌سنگین و بیشترین حجم آن  مربوط به مسیر مشهد- چناران است.

سرهنگ محمد قانعی‌نژاد، پیش‌بینی کرد: از عصر امروز بر حجم ترافیک افزوده شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه