English

افزایش منابع آب شرب استان یزد با افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: قبل از این پروژه، منابع آب زیر زمینی استان با هزینه کم در اختیار صنایع قرار می گرفت در حالی که بعد از افتتاح این پروژه، آب از سفره های زیرزمینی برای صنایع برداشت نمی شود بنابراین آب شرب بیشتری در استان خواهیم داشت.

افزایش منابع آب شرب استان یزد با افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بدون همکاری صنایع و معادن شدنی نبود و این پروژه سرمایه گذاری هایی که خارج از استان و خارج از کشور هدایت می شد در داخل استان نگه می دارد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این اَبَر پروژه در همه حوزه ها سرمایه گذاری می شود، افزود: قبل از این پروژه، منابع آب زیر زمینی استان با هزینه کم در اختیار صنایع قرار می گرفت در حالی که بعد از افتتاح این پروژه، آب از سفره های زیرزمینی برای صنایع برداشت نمی شود بنابراین آب شرب بیشتری در استان خواهیم داشت.

آب شرب، کشاورزی و صنعت از سد خوانسار تامین می شود

صادقیان در خصوص اهمیت و چشم انداز سد خوانسار، گفت: سدخوانسار اولین سد استان یزد است و بهره ای که از آن خواهیم برد برای بخش کشاورزی پایین دست شهرستان خاتم است علاوه بر آن این پروژه برای استان فارس نیز مواهبی خواهد داشت.

به گفته صادقیان، از سد خوانسار تخصیص آب شرب، کشاورزی و صنعت برنامه‌ریزی شده است.

صادقیان با اشاره به اینکه آبگیری 3میلیون متر مکعب برای این سد پیش بینی شده هر چند گنجایش آن بیشتر است، اظهار کرد: شهرستان خاتم با مشکل آب برای صنعت مواجه است و به این دلیل صنایع در شهرستان خاتم رشد مناسبی نداستند و کشاورزی خاتم هم پاسخگوی اشتغال نخواهد بود لذا سد خوانسار می تواند در این زمینه موثر باشد.


عملیات اجرایی مسکن فرهنگیان فروردین ماه 1400شروع می شود

صادقیان در خصوص مسکن فرهنگیان گفت: 693 نفر در استان یزد مشمول مسکن فرهنگیان هستند و عملیات اجرایی مسکن فرهنگیان فروردین ماه 1400شروع می شود.

وی با بیان اینکه در مناطق کم جمعیت که مشمولان مسکن ملی فرهنگیان به تعداد انگشت شمار هستند، فقط زمین ارائه می شود.

به گفته صادقیان، قرارداد واگذاری زمین مسکن ایثارگران و جانبازان در تمام شهرهای استان در همین هفته تحویل می شود.

وی اعلام کرد: نخستین واحد مسکن ملی در استان یزد طرح 40 واحدی در خیابان نواب صفوی است.

معاون عمرانی استاندار یزد در خصوص ساخت و مرمت جاده های استان، عنوان کرد: در سال 99 برنامه ای برای آسفالت 200 کیلومتر بزرگراه، 150 کیلومتر جاده ای و 50 کیلومتر راه روستایی تهیه شد، که بخش های زیادی از آن برنامه در حال انجام است.

صادقیان مهمترین پروژه پیش رو را، پروژه راه آهن یزد_اقلید اعلام کرد و افزود: اردیبهشت ماه 1400 این راه آهن بهره برداری می شود.

وی در خصوص سگ های بلا صاحب در شهر گفت: تاکنون 6640 سگ توسط شهرداری زنده گیری شده و محل نگهداری برای آنها ایجاد خواهد شد همچنین امکان تهیه محل نگهداری سگ های بلاصاحب در اردکان و بافق تا خرداد ماه و در بفروئیه و میبد طی شش ماهه اول سال 1400 وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه