English

علی زینی وند :

در انتخابات و کار هیچ مدیری حق دخالت دادن تفکر سیاسی خود را ندارد

استاندار کرمان: در انتخابات و کار هیچ مدیری حق دخالت دادن تفکر سیاسی خود را ندارد، کار قانونی در تراز جمهوری اسلامی باید انجام گیرد.

در انتخابات و کار هیچ مدیری حق دخالت دادن تفکر سیاسی خود را ندارد

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان ظهر امروز ۲۶ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان از موضوعات مهم در دستور کار کشور را انتخابات سال 1400 عنوان کرد و گفت: با آمادگی کامل فرآیند انتخابات در استان آغاز و هیات های اجرایی تشکیل شده‌اند، هر چند ثبت نام‌ها در حد قابل انتظار نیست اما امیدواریم در آخرین روز ثبت نام شوراهای شهر، همه آنهایی که توانمندی دارند در این انتخابات حضور یابند.

وی افزود: تا صبح امروز 943 نفر برای انتخابات 1400 شوراهای شهر ثبت‌نام کرده‌اند که 89 درصد آنها مرد و 11 درصد زن هستند و از بانوان توانمند استان دعوت می کنیم در مدیریت محلی و شهری نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

زینی‌وند ادامه داد: هیات های اجرایی استان با کمترین اختلاف برگزار شده و امیدواریم انتخابات پرشور و سالم و رقابتی داشته باشیم، فردای انتخابات وضعیت کشور ما می‌تواند متفاوت باشد.

استاندار کرمان گفت: امیدواریم در سه ماه باقی مانده مانده تا انتخابات 1400 شور و نشاط انتخاباتی ایجاد شود و انتخابات سالم، رقابتی و مطمئن خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در استان هم آمادگی کامل وجود دارد و مردم مطمئن باشند فرآیند انتخابات قانونی، شفاف و با نمایندگان خودشان است.

زینی‌وند بیان کرد: در هیات های اجرایی فرانداران مر قانون را رعایت می کنند و مبنای نظر انها استناد به نظرات مستند مراجع چهارگانه که مبنای تصمیم گیری و تایید صلاحیت افراد است.

استاندار تاکید کرد: در مقطع فعلی نوع اقبال به ثبت نام ها را نشانه ای از فضای گرم انتخابات نمی بینیم، از طرفی به درست یا غلط مشروعیت نظام را به میزان مشارکت گره زده ایم و همه نقش خود را به کار می گیریم بنابراین حتما نشست هایی با احزاب و سمن ها در این راستا خواهیم داشت.

 شرکت های بزرگ معدنی هلدینگ های تخصصی در حوزه کشاورزی در استان راه اندازی کنند

استاندار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست خبری در خصوص مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های بزرگ معدنی و صنعتی استان گفت: برخی از شرکت‌ها و معادن بزرگ استان کاملا خصوصی و بخش سهم عمده ای از این شرکت‌ها متعلق به دولت است.

زینی‌وند عنوان کرد: تقاضای مشخص ما از آنها این است که از ظرفیت و پول کلان در اختیار و توانمندی خود در حوزه‌های معین اقتصادی استفاده کرده و با توجه به اطلاعاتی که از مناطق وجود دارد، توزیع تولید ثروت را داشته باشند و همچنین می‌خواهیم این شرکت‌ها ثروت خود را در بانک های استان سپرده گذاری کرده تا از طریق آن طرح‌های مطالعه شده با توجه به محدودیت منابع دولتی تامین منابع شود.

زینی‌وند تصریح کرد: بخش عمده ای از سهام بورس متعلق به شرکت های کرمانی است که باید از این اعتبار در کلان پروژه ها و تامین بخشی از منابع مالی استفاده شود.

وی گفت: از شرکت های بزرگ معدنی می‌خواهیم که هلدینگ های تخصصی در حوزه کشاورزی راه اندازی کنند.

استاندار کرمان تاسیس سازمان مسئولیت های اجتماعی را پیشنهاد داد و گفت: شرکت های بزرگ معدنی به استان کمک می کنند اما این کمک‌ها به صورت پراکنده است که با تجمیع و برنامه‌ریزی آنها و با استفاده از اطلاعات دقیق در اختیار، چهره استان تا 5 سال محتول می‌شود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود در ساختار شورای برنامه ریزی به عنوان تخصصی ترین شورای استان این مسئولیت های اجتماعی را اجرایی کنند .

گردشگری به فرمان نیست/دنیایی از ظرفیت های پنهان در استان کرمان وجود دارد

استاندار کرمان در ادامه در پاسخ به راهکارهای دولت در استان برای اتصال استان کرمان به مثلث گردشگری کشور گفت: از دیدگاه من کرمان از پازل گردشگری کشور جایگاه پایین‌تری دارد، این در حالی است که کرمان باید به مثلث گردشگری کشور شامل یزد، اصفهان و شیراز قرار گیرد.

وی گفت: گردشگری به فرمان نیست، اما ایجاد گفتمان شروع برنامه است و حتما باید کلید واژه ایجاد شود و نخبگان و رسانه‌ها آن را به مطالبه عمومی تبدیل کنند.

زینی‌وند ابراز داشت: قدرتمندترین ابزار کنونی رسانه‌ها هستند، و انتظار داریم کلیدواژه‌هایی که مطرح می‌کنم روی آنها مطالعه و گفتمان‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی از سوی معاونت عمرانی در احیای خانه‌های تاریخی شده است گفت: دنیایی از ظرفیت های پنهان در استان وجود دارد، با وزیر گردشگری هم مذاکره کردیم و الان در ذهن ایشان هم مربع گردشگری در این بخش از کشور مطرح است و آماده‌ام در برنامه‌ها و بودجه طرح‌های گردشگری را قرار دهیم و هرگونه حمایت را از این حوزه انجام می دهیم.

استاندار کرمان بیان کرد: گردشگری در استان غیرفعال است، اما گردشگری با تبلیغات و بوم‌گردی‌های زیباست.

وی در خصوص جشنواره موسیقی نواحی گفت: بدون محدودیت هر امکان و اعتباری باشد برای آن می‌گذاریم، اما اکثر استان‌ها مدعی برگزاری آن هستند، حتما حضوری با وزیر ارشاد به عنوان مطالبه جدی و برند استان کرمان، برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را دنبال و پیگیری خواهیم کرد که حتی اگر به صورت ملی این جشنواره از کرمان برود، به صورت استانی جشنواره‌ای را داشته باشیم.

راه میان‌ بُر، مدیران جسور با ذهن حل المسئله‌ای است

استاندار کرمان در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه همه مدیران وظیفه دارند در حد توان و وقت خودشان به مطبوعات پاسخ داده و ارتباط برقرار کنند اظهار داشت: کرمان را به عنوان استاندار نمی‌توان دانست، این استان به اندازه کشور گستردگی، پرموضوع و با توع فراوان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی است.

زینی‌وند تصریح کرد: شخصا سعی کرده‌ام به خبرنگاران و رسانه‌‌ها و تشکل‌ها به عنوان نمایندگان مردم پاسخگو باشم، اما گاهی نیز تعدد کاری اجازه نمی‌دهد.

وی گفت: نظام اداری ما پیچیده با قوانین متورم و بعضا ناکارآمد است که نه تنها تسهیلگر نیست، بلکه نظام مانع‌تراش و سنگ‌انداز است. قوانین بسیار زیاد هستند که فعلا هم نمی‌شود برای آن کاری کرد. اما راه میان‌بُر، مدیران جسور با ذهن حل المسئله‌ای است.

استاندار کرمان در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تجمعات کارگری بیان کرد: تجمعات کارگری همیشه بوده و خواهند بود، اما ما نهایت حمایت قانونی را از این گروه‌ها داریم ضمن آنکه کمیسیون‌های کارگری‌ها فعال هستند اما بخشی از مطالبات نیاز به تغییر قوانین دارند و در اختیار ما نیست.

اعتقادی به اعمال دیدگاه سیاسی در کار اجرایی ندارم

استاندار کرمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما در تصمیمات خودتان سیاسی کاری می کنید؟ گفت: همه آدمها گرایش سیاسی و دیدگاه دارند، من هم فرد تحصیل کرده و خوب درس خوانده‌ هستم و حتما دیدگاه سیاسی دارم اما در کار اعتقادی به سیاسی کاری و جناح سیاسی ندارم.

وی ابراز داشت: اینکه می‌گویم مدیران با دولت همسو باشند برای این است که کار مردم صورت گیرد، فرماندار و مدیرکل اگر برنامه‌های دولت را قبول نداشته باشد که شمشیر نمی‌زند، اما به معنای این نیست که همه مدیران باید از یک جناح انتخاب شوند.

زینی‌وند گفت: به صورت شفاف و واضح گفته‌ام که در انتخابات و کار هیچ مدیری حق دخالت دادن تفکر سیاسی خود را ندارد، کار قانونی در تراز جمهوری اسلامی باید انجام گیرد، من استاندار نظام جمهوری اسلامی‌ام و به این مسئله اعتقاد دارم، اعتقادی به اعمال دیدگاه سیاسی در کار اجرایی ندارم، اما هماهنگی با برنامه‌های دولت باید صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه