English

بودجه سال آینده شهرداری مشهد در پایان جلسه شورای اسلامی به تصویب رسید

شهرداری مشهد مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ را دریافت کرد

در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد جزئیات بودجه مصوب سال 1400 مورد بحث و تبادل نظر و درآمدهای پایدار و ناپدار نیز مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

شهرداری مشهد مصوبه بودجه سال 1400 را دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری موج، بخش زیادی از این جلسه دیروز شورا به تصویب بودجه سال 1400 شهرداری و سازمان ها و شرکت های وابسته به آن اختصاص داشت که پس از بررسی ها، بودجه سال 1400 شهرداری مشهد تصویب شد. 

منابع آلبوم بودجه سال 1400 شهرداری مشهد، با 6 درصد افزایش نسبت به اصلاح بودجه سال 1399، از مبلغ 173 هزار و 944 میلیارد و 649 میلیون ریال به مبلغ 184 هزار و 86 میلیارد و 872 میلیون ریال تأیید شد. مصارف آلبوم بودجه سال 1400 شهرداری مشهد نیز با 7 درصد افزایش نسبت به اصلاح بودجه 1399 از مبلغ 167 هزار و 890 میلیارد و 649 میلیون ریال به مبلغ 179 هزار و 782 میلیارد و 872 میلیون ریال و منابع انتقالی به سال آینده 4 هزار و 304 میلیارد ریال تأیید شد.

حیدری رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه این جلسه درباره جزئیات بودجه مصوب سال 1400 شهرداری مشهد گفت: اهم محورهای قابل تامل در بودجه سال آینده شهرداری مشهد این است که 2000 میلیارد تومان در حمل و نقل ریلی برای قطار شهری، هزار میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات ناوگان اتوبوسرانی و ناوگان ریلی و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر در نظر گرفته شده و تقریبا 4600 میلیارد تومان بودجه عمرانی مستقیم برای این پروژه ها پیش بینی شده است که نشان دهنده این است که منابع لازم برای پروژه های شهری در بودجه درج شده است.

شهرداری مشهد مصوبه بودجه سال 1400 را دریافت کرد

رئیس شورای شهر مشهد همچنین در پاسخ به این سوال « خراسان رضوی » که میزان اتکای درآمدهای عمومی شهرداری مشهد در بودجه مصوب، به درآمدهای ناپایدار از جمله تخلف فروشی و تراکم فروشی چند درصد است؟ 

گفت: میزان اتکای درآمدهای شهرداری به درآمدهای ناپایدار شامل تخلفات ساختمانی، وام بانکی، اوراق مشارکت و فروش املاک، ۷۵ درصد است. وی در پاسخ به این سوال که دلیل تغییر بودجه پیشنهادی  ۱۷ هزار میلیاردی شهرداری به ۱۸ هزار میلیارد تومان چیست؟ گفت: معمولاً وقتی پیشنهادات بودجه شهرداری مشهد  به شورا می رسد با توجه به ضرورت ها که از سوی کمیسیون تخصصی مطرح می‌شود این بودجه هم می‌تواند کاهش و هم می‌تواند افزایش یابد، در صورتی افزایش انجام می‌شود که پیش‌بینی تعادل در منابع و مصارف برقرار باشد و به همین دلیل شورا و کمیسیون تلفیق متقاعد شد که با توجه به نظر کمیسیون های تخصصی افزایش را داشته باشد. 

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا تدابیری اندیشیده شده است که بودجه به شکلی تعریف شود که در دوره بعد شورا با کسری بودجه مواجه نباشد؟ گفت: تدبیری که در ابتدای سال 1400 اندیشیده شده این است که تقریبا اجازه هزینه پنج دوازدهم بودجه به شهرداری داده شود، هفت دوازدهم باقی بماند که در طول دوره شورای ششم هزینه شود و در پروژه‌های عمرانی تقریباً همین اتفاق می‌افتد و مهم ترین موضوع در هزینه های جاری است که مراقبت‌ها را در دستور کار قرار می دهیم تا زمانی که شورای پنجم مسئولیت دارد به میزان سهم خودش بتواند هزینه کند تا شورای ششم در زمان شروع کار با مشکلات مواجه نباشد.

دیگر مصوبات صد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

تصویب طرح دریافت بهای خدمات اتوبوسرانی مبتنی بر QR Code با قید دو فوریت؛ شهرداری مشهد مکلف به انجام مطالعات امکان سنجی استفاده از روش‌های هوشمند و با صرفه در دریافت بهای خدمات اتوبوسرانی (از قبیل رمزینه پاسخ سریع - QR Code ) و ارائه نتایج آن حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برای بررسی و تصویب در شورای شهر شد.

تصویب لایحه اصلاح مصوبه سامان دهی دکل‌های مخابراتی

تصویب لایحه اقاله قرارداد پروژه مشارکتی مجتمع ایستگاهی 17 شهریور

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه