English

نکات ایمنی جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای مراسم چهارشنبه‌سوری

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان اصفهان نکات ایمنی جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای مراسم چهارشنبه‌سوری آخر سال را تشریح کرد .

نکات ایمنی جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای مراسم چهارشنبه‌سوری

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اصغر سلطانی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی و دانش به ویژه از طریق برنامه‌های آموزشی و هشدار دهنده ضروری است ،اظهار داشت : مراسم چهارشنبه سوری در ساعات پایانی آخرین سه‌شنبه سال برگزار شده و افراد زیادی در این مراسم دچار آسیب می‌شوند، که باید برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در کنار شادی و جشن نکاتی را رعایت کنیم.

وی افزود: اکیدا از نگهداری و حمل وسایل خطرناک از قبیل نارنجک، ترقه، منور و مواد آتش زا، آتش‌گیر و انفجاری حتی به مقدار بسیار کم در جیب لباس و کیف و در ظروف شیشه‌ای و فلزی به ویژه در چهارشنبه‌سوری خودداری کنید.

اصغر سلطانی گفت: مواد منفجره و آتش‌زا را به طور ایمن در یک جعبه و در جای خنک و به دور از سایر مواد آتش‌گیر، گرما و الکتریسیته قرار دهید و برای پیشگیری از ورود مواد آتش زا و لوازم آتش‌بازی، پنجره‌های خانه را بسته نگه دارید.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان یادآور شد: خودرو‌های خود را داخل پارکینگ برده یا در معابر عریض پارک کنید و همچنین مواد سریع الاشتعال را از منزل، پشت بام و زیر زمین‌ها دور کنید.

وی گفت: والدین باید مراقب رفتار، عملکرد و رفت‌ و آمد فرزندان خود باشند و به منظور پرهیز از استفاده از مواد آتش‌زای خطرناک، ساخت ترقه و مواد منفجره دستی هشدار‌های لازم را به آن‌ها بدهند و در روز‌های قبل از مراسم چهارشنبه سوری از مکان‌های کم تردد منازل از قبیل انبار، پشت‌بام، زیرپله، بالکن و تراس به منظور اطلاع از مخفی کردن مواد منفجره و آتش‌زا به صورت غیر مستقیم بازدید کنند.

سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: برای برگزاری چهارشنبه سوری ایمن رعایت این نکات مهم و اساسی الزامی است  تا بتوانیم مراسمی کاملا شاد و ایمن را به همراه داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه