English

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو؛

انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال با اَبَر پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به اردکان

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو عنوان کرد: خط انتقال آب خلیج فارس به اردکان امکان انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال را میسر کرده است.

انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال با اَبَر پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به اردکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، قطعه دوم خط یک انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه کرمان و قطعه سه خط یک انتقال آب خلیج فارس به اردکان، امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور افتتاح شد.

ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در مراسم افتتاحیه اَبَر پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به اردکان و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر صمت، و مسئولان استانی بیان کرد: بعد از قطعه اول انتقال آب که در آبان ماه به کرمان انجام شد قطعه سوم انتقال آب خلیج فارس از مس‌ سرچشمه به اردکان امروز در ایام مبارک مبعث و ولادت حضرت امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام با دستور رئیس جمهور انجام می‌‌شود.

تقی زاده با بیان اینکه اکثر معادن بزرگ ایران در منطقه فلات مرکزی قرار دارند و بیشتر آنها هنوز ناشناخته هستند بیان کرد:  توسعه این منابع بزرگ با توجه به اینکه در منطقه خشک قرار دارند نیازمند وجود منابع آب پایدار است و این اقدام توانست این منابع را در اختیار فلات مرکزی ایران قرار دهد.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو از خودکفایی در حوزه فناوری شیرآلات و پمپ ها خبر داد و گفت: این خودکفایی به اندازه ای است که خوشبین هستیم برای خط دوم و سوم انتقال آب خلیج فارس از خرید شیرآلات و پمپ های خارجی بی‌نیاز باشیم.

تقی زاده عنوان کرد: خط انتقال آب خلیج فارس به اردکان امکان انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال را میسر کرده است.

به گفته مدیرعامل چادرملو، خط انتقال آب به اردکان از ۳۷۲ کیلومتر مسیر مس سرچشمه تا اردکان، هفت مخزن، ۳۷۶ کیلومتر فیبر نوری و ۱۳ رودخانه اصلی عبور کرده است.

تقی زاده انتقال آب خلیج فارس را عاملی برای توسعه، اشتغال و ایجاد صنایع جدید دانست و گفت: خط انتقال آب خلیج فارس به اردکان پشتوانه ۷۴ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری چادرملو است.

 

انتقال آب خلیج فارس، تحول بزرگ برای تاریخ شرق ایران

 بر اساس این گزارش، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه خط انتقال آب خلیج فارس به اردکان و چادرملو از این طرح به عنوان تحول بزرگ برای تاریخ شرق ایران یاد کرد و گفت: در کنار این خط انتقال وزارت نیرو نیز بسیار فعالانه برای رساندن آب شیرین شرب برای مردم در طول مسیر انتقال، اقدامات خاصی را انجام داده است.

وی بیان کرد: صندوق توسعه ملی که از فروش نفت در سایه برجام سال96 دارای اعتبار خوبی شده بود طرح های زیادی از جمله انتقال آب را تامین مالی کرده است.

رییس جمهور از شرکت های صنعتی و معدنی سرمایه گذار برای طرح انتقال آب خلیج فارس،  سازمان محیط زیست و وزارت نیرو و صمت برای تحقق این اقدام قدردانی کرد.

شایان ذکر است: پیش از این قطعه نخست خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، به سیرجان رسیده بود و با فرمان رئیس جمهور افتتاح شده است.

طرح ‌های فوق بخش‌هایی از طرح بزرگ انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان است که قرار است به هفت استان در فلات مرکزی و شرق کشور آبرسانی کند.

این هفت استان شامل هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، اصفهان و سیستان و بلوچستان است. با تکمیل سه خط پروژه، در مجموع ۵۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرین از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران منتقل می‌شود. میزان لوله‌گذاری در این طرح سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی