English

محمد امید :

میانگین زیرساخت‌های روستاهای کشور، بالای ۹۰ درصد است

معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: جمهوری اسلامی در شاخص های توجه به روستاها در منطقه جزو بهترین هاست.

میانگین زیرساخت‌های روستاهای کشور، بالای ۹۰ درصد است

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، با حضور امید،  معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، بختیاری،  رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام علیدادی نماینده ولی فقه در استان کرمان،  زینی‌وند استاندار کرمان ، رئیس کل دادگستری استان، فرمانده سپاه ثارالله استان، تعدادی از نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان، جشن توانمندسازی اقتصادی ۵۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در محل مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار گردید.

امید معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم ریاست جمهوری، توانمندسازی را هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: کمیته امداد در جذب منابع بانکی و تبصره ۱۶ جزء دستگاه های موفق است و راهبری شغلی که توسط این نهاد انجام می‌گیرد بسیار ارزشمند است.

وی میانگین زیرساختهای آب، برق، گاز، آموزش، بهداشت و فناوری روستاهای کشور را بالای ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی در شاخص های توجه به روستاها در منطقه جزو بهترین هاست.

امید با بیان اینکه حق نظام نیست که خدمات آن مورد اجحاف قرار گیرد، گفت: در حال حاضر ۸۶ درصد روستاهای کشور به گاز متصل شده‌اند و تلاش داریم در پایان دولت تدبیر و امید این شاخص را به 90 درصد برسانیم.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری تصریح کرد: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستاها از 15 درصد به 95 درصد و شبکه‌های آبرسانی روستایی از 30 درصد به 76 درصد ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دو کار ویژه در حوزه روستاها انجام داده است، اظهار داشت: استان کرمان جزو استان‌های برتر در اشتغال روستایی است و 560 میلیارد تومان در این حوزه تسهیلات پرداخت شده است.

امید با بیان اینکه 22 هزار میلیارد تومان طی دولت تدبیر و امید برای اشتغال روستایی تسهیلات گذاشته شده است تصریح کرد: در این دولت 1.4 درصد نرخ بیکاری روستایی در کشور کاهش یافته و سهم روستاها در سبد اشتغال از 5 درصد به 30 درصد ارتقا یافته است.

معاون توسعه روستایی و امور مناطق محورم ریاست جمهوری ابراز داشت: 21 میلیون نفر روستایی در کشور داریم و نرخ مهاجرت روستاییان اکنون به یک درصد رسیده است.

وی با قدردانی از  زینی‌وند استاندار کرمان گفت: نظر کل دولت بر این است که دکتر زینی‌وند از موفق‌ترین و پیگیر‌ترین استانداران کشور هستند.

به گزارش موج، حجت‌الاسلام علیدادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، ماموریت کمیته امداد را در دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه، ارزشمند برشمرد و گفت: کمیته امداد با هدفگذاری توانمندسازی خانواده‌های قشر آسیب پذیر بر تقدس ماموریت خود افزوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، تجربه بالا، انگیزه مقدس و برنامه حساب شده در توانمدسازی خانواده‌ها زیر پوشش کمیته امداد را از افتخارات دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه