English

مدیرکل بهزیستی استان همدان خبر داد:

بهره برداری ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور/ راه اندازی ۴۸ مرکز مثبت زندگی در همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به بهره برداری 2400 مرکز مثبت زندگی در کشور و همینطور 48 مرکز در همدان، گفت: برون سپاری و اجرای اصل ۴۴ مهمترین هدف ایجاد این مراکز بود که با مشارکت مردم در استان محقق شده است.

بهره برداری 2400 مرکز مثبت زندگی در کشور/ راه اندازی 48 مرکز مثبت زندگی در همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مهدی دیناری، مدیرکل بهزیستی استان همدان وز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری 2400 مرکز مثبت زندگی در کشور،   اظهار داشت: این مراکز با ارائه ۲۲ خدمت رایگان به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، فعالیت خود را در شهرهای تابعه استان همدان آغاز کردند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه ۲۴۰۰ مرکز «مثبت زندگی» امروز با دستور رییس جمهوری به صورت همزمان در سراسر کشور به بهره برداری رسید، گفت: سهم استان همدان از این تعداد ۴۸ مرکز بود که فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

وی گفت: در هر یک از مراکز مثبت زندگی ۶ نفر مشغول به کار شده اند و به جامعه هدف خدمات رسانی می کنند که با راه اندازی این مراکز در مجموع برای ۲۸۸ نفر در استان همدان شغل ایجاد شده است. 

مدیرکل بهزیستی استان همدان خاطر نشان کرد: برون سپاری و اجرای اصل ۴۴ مهمترین هدف ایجاد این مراکز بود که با مشارکت مردم در استان محقق شده است.

دیناری، به مزایای راه اندازی این مراکز اشاره کرد و گفت: کاهش مراجعه مددجویان به واحدهای سازمانی بهزیستی، تسهیل دسترسی به خدمات، تقویت اشتغال و الکترونیکی شدن خدمات از ویژگی های راه اندازی مراکز مثبت زندگی است.

به گفته او، ۷۰ تا ۸۰ هزار مددجو در استان همدان تحت پوشش بهزیستی هستند که ۲۰ هزار نفر آنها به صورت مستقیم از این نهاد حمایتی مستمری دریافت می‌کنند. 

مجوز تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره ۱۲۹۳۰۶/۹۸/۹۰۰ در نخستین روز دی ماه سال ۱۳۹۸ صادر شد.

در این راستا ایجاد این مراکز از اردیبهشت ماه امسال در دستور کار این سازمان قرار گرفت و فراخوان ثبت تقاضای صدور مجوز نیز از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

خدمات ۲۲ گانه‌ای در مراکز مثبت زندگی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیرن، آگاه‌سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه