English

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: سیاست دستگاه قضایی استان هرمزگان، برگزاری انتخاباتی با شکوه و قانون مدار با مشارکت حداکثری مردم است.

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به بخشنامه ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه به مراجع قضایی سراسر کشور ابراز داشت: سیاست دستگاه قضایی استان هرمزگان، برگزاری انتخاباتی با شکوه و قانون مدار با مشارکت حداکثری مردم است.

علی صالحی افزود: سلامت انتخابات یکی از اولویت‌های اصلی است و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای دست‌اندرکاران و هیئت‌های اجرایی، حضور به موقع مسئولین نظامی، انتظامی و امنیتی و رصد تحرکات انتخاباتی می‌تواند در انجام انتخاباتی سالم و امن موثر باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی امر انتخابات از جمله نهاد‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی مکلف هستند زمینه مشارکت پرشور و قانونمند را برای مردم فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه بیان داشت: انتخابات عرصه‌ای بی بدیل برای به نمایش گذاشتن اخلاق اسلامی است و ضروریست که افراد و جریان‌های سیاسی ضمن تبعیت از قانون از توسل به هرگونه اقدام مغایر با این امر خودداری نمایند.

وی همچنین اعلام کرد: شعب ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری هرمزگان تعیین شده اند و تخلفات اعلام شده از سوی ضابطین قضایی و دستگاه‌های نظارتی خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان هرمزگان در ادامه تأکید کرد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی از مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی است و هیچ یک از مدیران و افراد حقیقی و حقوقی حق نخواهند داشت به نفع یا علیه شخصی از امکانات دولتی استفاده کنند.

علی صالحی افزود: یکی از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی تبلیغات زود هنگام و پیش از موعد است و افراد حق ندارند قبل از آغاز زمان رسمی تعیین شده، نسبت به تبلیغات زود هنگام اقدام کنند و در صورت مشاهده مواردی از این دست با متخلفین برخورد و جرایم و تخلفات انتخاباتی کاندیدا به مراجع نظارتی اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر اهمیت توجیه، ارشاد، انذار و اطلاع رسانی در موضوع پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهارداشت: در این راستا با استفاده از ظرفیت ‎های رسانه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز خلیج فارس از طریق تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی در جهت آگاهی بخشی هرچه بیشتر، ایجاد شور و شوق و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم اقدام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه