English

در جلسه ستاد کرونا مطرح شد ؛

استان کرمان هیچگونه پذیرش مسافر در تعطیلات نوروزی ندارد

علی‌رغم علاقه خیلی عظیم ملت ایران برای زیارت مزار شهید سلیمانی اما به دلیل شرایط بیماری کرونا، در پذیرش مسافر و کاروان‌های زیارتی در استان کرمان محدودیت وجود دارد .

استان کرمان هیچگونه پذیرش مسافر در تعطیلات نوروزی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، علی زینی‌ وند، استاندار کرمان در شصت و ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس استان در محل سالن شهید مرتضوی استانداری گفت: کرمان و چند استان وضعیت مناسبت‌تری به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند و امیدواریم این روند با اجرای طرح شهید سلیمانی ادامه یابد و طی دوره یک ماهه پیش رو بتوانیم حداکثر اقدامات لازم در این زمینه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور ناپایدار است و بنابراین همچنان تاکید بر اعمال محدودیت‌ها و مدیریت و تدبیر است افزود: تجمعات بی‌قاعده در بازارها، گلزار شهدا و آرامستان‌ها در ایام پایانی ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد و لذا فرمانداران تدابیر اقتضایی را اعمال کنند.

استاندار کرمان گفت: غرفه‌های توزیع اقلام ضروری و میوه شب عید به هیچ وجه نباید باعث تجمع شود. در مورد حضور مسافران هم اماکن عمومی و پارک کاملا تعطیل هستند و استثنایی در این زمینه وجود ندارد.

زینی‌وند عنوان کرد: مهمانسرای ادارات هم تعطیل است و در مورد هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌های رسمی طی دستورالعمل گردشگری است که ابلاغ می‌شود و ساز و کار خاص خود را دارد.

استاندار کرمان اظهار داشت: حضور تیم‌های جهادی و پزشکی قاعدتا با هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد و فرصتی برای مردم مناطق محروم است که با تدابیر لازم در رعایت پروتکل‌ها می‌تواند انجام شود.

زینی‌وند با تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات نوروز هیچ‌گونه پذیرش مسافری در استان کرمان نخواهیم داشت افزود: علی‌رغم علاقه خیل عظیم زائران برای حضور در مرقد مطهر شهید سلیمانی اما با محدودیت مواجه هستیم.

وی گفت: به دلیل شرایط استان در پذیرش مسافر و کاروان‌های زیارتی محدودیت داریم و از همه علاقمندان شهید سلیمانی می‌خواهیم که برنامه‌ریزی برای سفر به استان نداشته باشند.

طرح جامع هوشمند 100 درصد باید رعایت شود

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: وضعیت رنگ‌بندی در کشور نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است و در استان کرمان 12 شهرستان در وضعیت آبی، 10 شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان سیرجان در وضعیت نارنجی هشدار کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به لزوم مدیریت تجمعات و ترددها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز 1400 گفت: طرح جامع هوشمند 100 درصد باید رعایت شود و در صورت شرایط ویژه از طرف ستاد عملیاتی دستورالعمل‌های لازم صادر و ابلاغ می‌شود.

بصیری با اشاره به اعلام ممنوعیت ورود گردشگر به برخی از استان‌های همجوار کرمان و احتمال سرریز آن به استان گفت: استان کرمان به واسطه مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی محل حضور زائران و گردشگران زیادی خواهد بود و لذا در راستای مدیریت بیماری کرونا، نامه‌ای از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی به وزارت کشور و وزارت بهداشت ارسال شد.

وی با بیان اینکه سپاه محدودیت‌هایی در مورد کاروان‌های زیارتی مزار شهید حاج قاسم سلیمانی دارند، تصریح کرد: در این نامه‌ها اشاره شده که با توجه به شرایط بیماری و محدودیت تردد نوروزی در استان‌های همجوار، کرمان احتمال حضور حجم زیادی از مسافران را خواهد داشت و به همین منظور پشنهاد صدور محدودیت تردد نوروزی در استان ارسال کردیم.

بیماریابی زودرس توسط علوم پزشکی در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری موج، حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تدبیر ویژه برای نحوه توزیع مواد غذایی در شب عید مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اینکه مردم در صف‌های قرار نگیرند، لازم است که تعداد غرفه‌ها با تعداد بالا و در نقاط مختلف شهر مستقر شوند که نه تنها وجهه خوبی از نظر انظار عمومی ندارد، بلکه پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی بیماریابی زودرس، قرنطینه افراد در تماس نزدیک با بیمار و ایزوله کردن افراد بیمار و تست مثبت را از مهمترین موارد برای مقابله با بیماری دانست و گفت: بیماریابی زودرس توسط علوم پزشکی در حال انجام است اما با تشخیص مثبت بودن بیماری، افرد باید در نقاهتگاه بمانند و از تردد خودداری کنند.

صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: نسبت به متوسط کشوری، موارد بستری و فوتی بیماری کرونا در استان کرمان کمتر بوده است و تقریبا شرایط ثابتی را در استان شاهد هستیم.

وی در خصوص درخواست شهرداری کرمان برای فعالیت شهربازی‌ها گفت: طبق طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها، تنها در مناطق آبی امکان فعالیت شهربازی‌ها وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه