English

با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو:

سد خوانسار در یزد آبگیری شد

پروژه سد خوانسار که در سال ۸۸ عملیات احداث آن آغاز شد، با فراز و نشیب های زیادی مواجه شد که خوشبختانه اکنون امروز آبگیری شد.

سد خوانسار در یزد آبگیری شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای استان یزد،  نخستین سد استان یزد که  سد خوانسار هرات با حجم مخزن ۲۴ میلیون متر مکعب است روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو بصورت ویدئو کنفرانس در شهرستان خاتم آبگیری شد.

پروژه سد خوانسار که در سال ۸۸ عملیات احداث آن آغاز شد، با فراز و نشیب های زیادی مواجه شد که خوشبختانه اکنون امروز آبگیری شد.

 این سد علاوه بر تامین حقابه های کشاورزی منطقه، به میزان ۲ میلیون متر مکعب تامین آب شرب و یک میلیون متر مکعب تامین آب صنعت منطقه را بر عهده خواهد داشت.

 تاریخ مطالعات  سد خوانسار از سال ۱۳۶۹ آغاز و در سال ۱۳۸۲ نیز مطالعات آن خاتمه یافت همچنین عملیات اجرایی آن نیز از سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

ارتفاع سد یاد شده از پی سنگی ۵۷ متر، حجم مخزن ۲۴ میلیون متر مکعب، طول تاج مخزن ۵۰۵ متر، عرض تاج ۷ متر و نوع سرریز پلکانی است.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و هدف از اجرای این پروژه کنترل سیلاب، تامین 5.6 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی، بهداشت و صنعت جهت شهرهای هرات و بوانات، تامین حق آبه های روستاییان پایین دشت و حق آبه های زیست محیطی است.

بهره برداری از این طرح بزرگ اقتصادی، تاثیر بسیاری در توسعه مسائل اقتصادی، کشاورزی، دامداری و صنعتی استان یزد به ویژه منطقه خاتم خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه