English

گزارش موج از یک نزاع میان طایفه‌ای؛

نزاع طایفه‌ای در مه‌نواز دره شهر ایلام؛ فرمانداری اوضاع را کنترل کند

با گذشت ۳ روز از نزاع میان ۲ طایفه بهرهی «ایلام» و «بیرانوند» لرستان بر سر چرای دام، این درگیری همچنان ادامه دارد تا آنجا که این درگیری، تاکنون ۲ کشته و ۵ مجروح بر جای گذاشته است.

نزاع طایفه‌ای در مه‌نواز دره شهر ایلام؛ فرمانداری اوضاع را کنترل کند

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، ۳ روز از نزاع طایفه‌ای میان دو قبیله «بهرهی ایلام و بیرانوند لرستان» در مه‌نواز دره شهر ایلام می‌گذرد که در این میان، تاکنون ۲ نفر کشته و ۵ تن مجروح شده‌اند.

گزارش منابع محلی حکایت از آن دارد که این درگیری از سال گذشته آغاز شده و به دلیل وجود مشکلات عدیده، تاکنون مرتفع نشده است.

یک شاهد عینی به خبرنگار موج گفت: درگیری بر سر استفاده از مراتع منطقه جهت چرای دام صورت گرفته و شرایط به گونه‌ای است که عده‌ای از عشایر از بالادست به سمت پایین‌دست تیراندازی می‌کنند.

این فرد که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: در این درگیری، علاوه بر کشته و مجروح شدن حدود ۷ نفر، تعداد تقریبی ۲۰۰ گوسفند نیز تلف شده‌اند.

این در حالی است که فرماندار شهرستان دره شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، به بهانه حفاظت گفتار و اینکه منبع کسب خبر مشخص نیست، ضمن تایید خبر درگیری، از هرگونه پاسخگویی در خصوص جزئیات این نزاع خودداری کرد.

*تلاش پلیس برای ختم درگیری بی‌نتیجه بوده است

گفته می‌شود که عوامل پلیس در محل درگیری حضور دارند اما، به دلیل تیراندازی طرفین درگیری، شرایط بازدارندگی با کندی روبروست.

*یگان امداد نیروی انتظامی ورود خواهد کرد

یک منبع آگاه به موج گفت: با ورود وزارت کشور به موضوع، نیروی یگان امداد در حال عزیمت به محل درگیری است و تا ساعاتی دیگر، امکان ختم این نزاع طایفه‌ای به واسطه حضور گسترده نیروی انتظامی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه