English

علی بابایی :

نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها از بیستم اسفند شروع می شود

فرماندار کرمان گفت : از بیستم اسفند ماه سال جاری به مدت یک هفته ثبت‌نام از کاندیداهای عضویت در شورای اسلامی شهرها و از شانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ ثبت‌نام کاندیداهای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی آغاز خواهد شد.

نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها از بیستم اسفند شروع می شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، علی‌بابایی،  فرماندار کرمان با بیان این‌که ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور در سال آتی برگزار خواهد شد گفت: در شهرستان کرمان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری نداریم لکن هم‌زمان شدن دو انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری حجم کار را بالا می برد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی چهار موضوع اولویت کار ما هستند؛ اول: سلامت مردم و موضوع بیماری کرونا، گسترش ویروس جهش‌یافته انگلیسی، واکسیناسیون و ایجاد امیدی که در مردم به‌وجودآمده است. نزدیکی به عید و دیدوبازدیدها و مسافرت‌های نوروزی در این شرایط بر مشکلات می‌افزاید. دومین بحث، شرایط نامناسب اقتصادی و معیشت مردم است در نظر داشته باشیم این‌که ما دور هم می نشینیم و برنامه می‌ریزیم که چه کنیم که انتخابات خوبی داشته‌باشیم در مقابل دشمن هم همین جلسات را در جهت عکس دارد دشمن خوب می‌داند که اگر نتواند از این مهلت مانده تا انتخابات استفاده کند دیگر چنین فرصتی را به دست نخواهد آورد پس تمام تلاش خود را خواهد کرد که همراهی مردم را از انتخابات حذف کند البته مردم اعتقادات و دین و مذهب خود را به کسی و چیزی نمی‌فروشند اما در زمانی‌که خیلی فشار می‌آید عده‌ای از این بحث استفاده می‌کنند. متأسفانه افزایش بی‌رویه برخی قیمت‌ها و چندین مرحله گران شدن برخی اجناس از ابتدای سال سبب فشار مضاعف بر مردم و اقشار آسیب پذیر گردیده است.

بابایی افزود: سومین بحث امنیت مردم و جامعه است چه امنیت جانی و مالی و چه روانی. حاصل خون همه شهدا این امنیت را به وجود آمورده و باعث شده که امروز ما بتوانیم دور هم اینجا بنشینیم و تصمیم بگیریم. ما هم باید برای خون شهدا و برای حفظ نظام تلاش کنیم و البته همراهی مردم در این خصوص در درجه اولِ اهمیت قرار دارد و باید بدانیم یک راه حفظ نظام کمک به معیشت مردم است کوتاهی برخی از ما باعث سخت تر  شدن وضعیت معیشت مردم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: چهارمین موضوع انتخابات است. حرکت جدی، مهم، هدفمند، اجتماعی و سیاسی که باید در شرایط فعلی به بهترین نحو برگزار شود. فارغ از این‌که چه کسی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود بسیاری در دنیا چشمشان دنبال این است که ایران چه خواهد کرد چگونه انتخابات را برگزار خواهد کرد.

فرماندار کرمان گفت: اولین بحث درانتخابات، مشارکت مردم است. از معایب یا ایراداتی که در انتخابات های گذشته وجود داشته باید درس بگیریم و آنها را اصلاح کنیم. در شهر کرمان زمزمه‌ها و بحث‌های انتخاباتی آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در انتخابات شوراها وجود دارد گفت: در روستاها بعضاً به دلیل نبود جمعیت ساکن، افرادی را خارج از روستا به آن منطقه آورده و جمعیتی سوری برای آن ایجاد میکنند.

بابایی اضافه کرد: انتخابات سال آتی ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد. امام راحل بارها تحکیم نظام را مشروط به حضور و مشارکت مردم دانستند. در بحث انتخابات مهم‌ترین بحث سلامت آن است. تدابیری که رهبری در بحث انتخابات در شرایط و برهه های حساس داشتند همیشه سبب حرکت و حضور مردم شده‌است. و سبب شد مردم پررنگ‌تر بیایند حضور جدی و مشارکت گسترده آنها، سبب استحکام بیشتر نظام و سربلندتر شدن آن خواهد شد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت هر کس در انتخابات رأی بیاورد کسانی که به ایشان رأی داده اند و کاسنی که به هر نحو سبب انتخاب او شده اند هم در تصمیمی که توسط او در دولت یا مجلس یا شورا گرفته می شود شریک هستند. لذا دقت کنیم ایمان و آخرت خود را فدای انتخابات نکنیم.

فرماندار کرمان خطاب به بخشداران شهرستان گفت: در انتخاب کلیه دست‌اندرکاران و نمایندگان فرماندار دقت کافی و شود در انتخاب هیئت اجرایی دقت کافی شود. آنچه که فکر می‌کنیم رضایت خداوند است انجام ‌دهیم. انتخابها و تصمیماتمان در انتخابات حزبی، جناحی، رفاقتی و سفارشی نباشد هر چیزی که دقیق و قانونی است انجام دهیم اگر بااقتدار انجام دهی خدا ما تنها نمی‌گذارد. برای خوش‌آمد این و آن کار نکنیم چرا که دست خدا بالای دست همگان است اگر همه عالم و آدم جمع شوند که کاری بشود و خدا نخواهد نمی‌شود. اگر دیدید فردی نمی‌تواند از عهده کاری بربیاید انتخابات شهر و مصلحت نظام و مردم را فدای رودربایستی با کسی نکنیم او را انتخاب نکنیم و کار را برعهده کاردانش بگذاریم اگر قصد و نیت خیر و انجام‌وظیفه باشد خدا در این شرایط حساس کمک خواهد کرد.

وی ابراز داشت: هرچند در تامین ماشین و نیرو و تجهیزات، مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد ولی باید همت کنید بابایی ضمن پرهیز دادنِ دست اندرکارانِ انتخابات از برخوردها سیاسی اظهار داشت: در برخوردهای سیاسی و جلسات با احزاب و گروه‌ها باید رعایت عدالت شود. رویکرد سیاسی شما در عملکردتان نباید نمود داشته باشد. شبهه‌ای ایجاد نشود که حمایت از جناح خاصی وجود دارد.

وی ادامه داد: در برخی شهرها و روستاها شوراهای انتخاب‌شده موفق نبودند در برخی نقاط شورا منحل شد یا اصلا شورا شکل نگرفت. مردم دقت کنند انسان‌هایی دلسوز و توانمند انتخاب شود.

فرماندار کرمان گفت: اگر در کرمان انتخابات الکترونیکی شود مشکل شمارش آراء از بین خواهد رفت و دقت آمار و سرعت تجمیع بسیار بالا خواهد رفت.      

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه