English

احمد مرادی تضمین کرد؛

ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید با توجه بیشتر به شیلات هرمزگان

نماینده مردم هرمزگان گفت: تعاونی های که پرونده خود را تکمیل کرده اند نیازمند مساعدت از سوی استاندار هرمزگان هستند. اگر این اتفاق رخ دهد اطمینان می دهم حدود ۱۰هزار شغل در استان هرمزگان ایجاد شود.

 ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید با توجه بیشتر به شیلات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان به ریاست فریدون همتی استاندار هرمزگان و با حضور احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی، معاونان سیاسی، امنیتی و عمرانی استانداری هرمزگان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در موضوع پرورش ماهی تکلیفی که در برنامه ششم توسعه برای مجموعه شیلات ایران و وزارت جهاد کشاورزی مشخص شده است، به این صورت است که در هر سال می بایستی در سرتاسر کشور ۲۰۰ هزار تن برداشت انجام شود، که متاسفانه در بهترین حالت این عدد ۲۰ هزار تن بوده است.

مرادی درخصوص علت این عقب افتادگی اظهار داشت: یکی از مهم ترین دلایل این عقب افتادگی که از سوی مرکزنشینان بیان شده، عدم جذب ارز دولتی در این خصوص بوده و اینکه ساخت این قفس ها در کشور بومی سازی نشده است. برای پیگیری این موضوع، جلساتی برگزار و ثابت شد در کشور و به خصوص در استان هرمزگان، تولید و ساخت این قفس ها به کمک مهندسان هرمزگانی به راحتی امکان پذیر است.

مرادی خطاب به استاندار هرمزگان گفت: چندین تعاونی های که پرونده خود را تکمیل کرده اند و نیازمند مساعدت لازم از سوی استاندار هرمزگان هستند واگر این اتفاق رخ دهد اطمینان می دهم حدود ۱۰ هزار شغل در هرمزگان ایجاد شود.

نماینده مردم هرمزگان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با وزارت نفت درخصوص پیگیری مشکلات کشاورزانی که در طول خط انتقال نفت از گوره به جاسک قرار دارند، تصریح کرد: در طول مسیر خط انتقال نفت از گوره به جاسک، کشاورزان با مشکلات متعددی مواجه شده اند و بعضی از اراضی آن ها با قیمت بسیار پایینی کارشناسی شده است و همین موضوع نارضایتی هایی را در هرمزگان به وجود آورده است.

مرادی ادامه داد: درخواست دارم که فرمانداران از طریق بخشداری ها و دهیاری ها مشکلات را بررسی کرده و با جمع بندی که صورت می گیرد مشکلات را به ما منتقل کنند تا ما بتوانیم از طریق وزارت نفت پیگیری کنیم تا حق و حقوق کشاورزان به آن ها داده شود.

مرادی درخصوص لزوم تحقق سهم ورزش معلولان از محل ۹ درصد ارزش افزوده تشریح کرد: در چند سال گذشته این موضوع را پیگیری کرده ایم اما این سهم تحقق پیدا نکرده است و انتظار است با ادامه پیگیری‌ها سهم ورزشکاران معلول از ۹ درصد ارزش افزوده تحقق پیدا کند و مشکلاتی که  در ساخت سالن ورزشی در شهرستان هایی مانند قشم و میناب و ... وجود دارد، مرتفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه