English

منطقه ویژه اقتصادی بانه سرآغاز فعالیت های متنوع اقتصادی در کردستان

معاون اول رییس جمهوری در سفر به استان کردستان گفت: با افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بانه میتوان آغاز فعالیت های دیگری در کردستان را شاهد بود.

منطقه ویژه اقتصادی بانه سرآغاز فعالیت های متنوع اقتصادی در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز شنبه در نشست شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان کردستان و آیین افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی یک دوره طولانی معافیت مالیاتی دارد و از مجموعه ای از قوانین و مقرارت مستثنا شده که انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری باشد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: منطقه ویژه اقتصادی "بانه" فرصت مهمی برای توسعه سرمایه گذاری است و می‌تواند آغازی برای فعالیت‌های صنعتی دیگری در کردستان باشد.

وی افزود: اگر سرمایه‌گذار برای تولید نیاز به واردات داشته باشد از معافیت‌های مختلفی برخوردار شده و برای صادارات هم از امتیازاتی برخوردار است که تولید را به صرفه می‌کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه دولت امتیازی به سرمایه‌گذاران ارائه کرده است به ویژه با هدف صادراتی بتوانند به راحتی به تولید بپردازند تاکید کرد: برخی از این مناطق ویژه اقتصادی در کشور به یکی از قطب‌های صنعتی تبدیل شده‌اند و هزاران نفر در حال اشتغال هستند.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: امیدواریم منطقه ویژه اقتصادی بانه به چنین قطبی تبدیل شود در این راستا امتیازات و معافیت‌هایی که در نظر گرفته شده اطلاع رسانی شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی هم در این نشست با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی سازمانی توسعه‌ای گفت: 825 شهرک و ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که یکی از آنها منطقه ویژه بانه است.

فتحعلی محمدزاده با بیان اینکه این منطقه ویژه اقتصادی 85 هکتار خواهد بود که در فاز اول 35 هکتار آن به بهره برداری رسیده‌ است افزود: این منطقه ویژه 2 هزار فرصت شغلی در فاز اول ایجاد می‌کند و از زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و فیبر نوری برخوردار است.

محمدزاده تاکید کرد: زمین‌های لازم به 10 متقاضی تحویل شده که تولیدات مختلفی از جمله پوشاک و لوازم خانگی در آن تولید می‌شود.

وی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی بانه با توجه به موقعیت اقلیمی شرایط مناسبی دارد و در هفت کیلومتری مرز سیرانبند قرار دارد که شرایط خوبی برای وارادت و صادرات محسوب می‌شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: این منطقه ویژه از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برخوردار است و می تواند نقش موثری ایفا و برگ زرین دیگری از خدمات دولت است که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون اول رییس جمهوری در این سفر یک روزه به کردستان، با حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، چند طرح را در بخش‌های مختلف به صورت همزمان افتتاح می‌کند و عملیات اجرایی چند طرح نیز با حضور وی شروع می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه