English

امیری خراسانی:

عملکرد مناسب سپاه در حوزه ایجاد اماکن ورزشی قابل تقدیر است

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: عملکرد مناسب سپاه در حوزه ایجاد اماکن ورزشی قابل تقدیر است.

عملکرد مناسب سپاه در حوزه ایجاد اماکن ورزشی قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، امیری خراسانی ، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی در دیدار با معاون تربیت بدنی سپاه استان اردبیل گفت: حوزه ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی یک حوزه وسیع و یک مشابهت کاری با تربیت بدنی سپاه دارد و به لحاظ فرهنگی این دو نهاد نگاه مشترکی دارند.

وی ادامه داد: سپاه در حوزه ورزش در خصوص ایجاد اماکن ورزشی در نقاط مختلف کشور عملکرد خوبی داشته است و بحمدالله یک پتانسیل بالقوه ای را در مناطق مختلف ایجاد کرده است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی اظهار داشت: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی به دنبال این است که برنامه ها و بازی های بومی و محلی را در سبد مسابقات و جشنواره های مختلف ورزشی قرار دهد و باید این ورزش را در بین آحاد مردم ترویج دهیم چراکه این موضوع کمک می کند که ورزش های بومی و محلی در سطوح جامعه دیده شود.

امیری خراسانی تصریح کرد: بازیهای بومی و محلی از یک عقبه فرهنگی بزرگی برخوردار است که باید به دنبال ایجاد فضاهای مناسبی باشیم تا از این سرمایه فرهنگی حراست و حفاظت بکنیم.

وی گفت: بازی های بومی و محلی باید ثبت ملی شوند و این موضوع را به جد از طرف میراث فرهنگی که از میراث ملموس مردم می باشد پیگیری خواهیم کرد.

سرهنگ زارعی، معاون تربیت بدنی سپاه استان اردبیل نیز در ادامه این دیدار بیان کرد: سپاه استان اردبیل از زیر ساخت های ورزشی خوبی در سطح استان برخوردار است و تمام دغدغه های ما در نقاط مختلف ایجاد و احداث اماکن ورزشی است و از مهمترین ابلاغیه های ما برگزاری برنامه هار بومی و محلی در مناطق مختلف است.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی با نگاه بومی و محلی را در دستور کار خود قرار دادیم و این امربا انعقاد تفاهم نامه ای که بین هیات استان به امضا رسید در حال انجام است.

معاون تربیت بدنی سپاه استان اردبیل اظهار داشت: برگزاری برنامه ها و جشنواره های بومی و محلی و آشنایی مردم مناطق مختلف کشور با آداب و رسوم یکدیگر، باعث بست و گسترش و باعث همدلی بین اقوام مختلف ایران خواهد شد .

تقی زاده، رئیس هیات استان اردبیل در این دیدار گفت: سپاه حضرت عباس استان اردبیل اولین ارگانی بود که تفاهم نامه ای جهت برگزاری برنامه های ورزش روستایی را در مناطق مختلف استان و استفاده از بسترهای مناسب و اماکن ورزشی این ارگان را بستیم و از این بابت بسیار خرسندیم که توانستیم از این بستر به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: با همکاری پایگاه های مقاومت و نواحی بسیج، مسابقات این هیات در اماکن ورزشی سپاه در نواحی مختلف نیز در حال برگزاری است.

تقی زاده عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای کادر و نیروهای بسیجی از اهداف دیگری است که هیات استان پیگیر این موضوع است و امید است بتوانیم در این زمینه نیز موفق عمل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه