English

زیر ساخت های صنایع دستی بندرعباس، گسترش می یابد

مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس گفت: در راستای اهداف شهر خلاق بندرعباس، زیر ساخت های گسترش صنایع دستی و آیین های سنتی در محدوده این منطقه ‌شهری، گسترش می یابد.

زیر ساخت های صنایع دستی بندرعباس، گسترش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی رنجبری مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس گفت: با پیوستن شهر بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو، عزم مدیریت شهری برای گسترش صنایع دستی و آیین های ماندگار بومی، دو چندان شد. و شهرداری منطقه یک بندرعباس در کنار دیگر مناطق شهرداری، برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.

رنجبری اظهار داشت: در حال حاضر ،فرهنگسرای نخل ناخدا در دو طبقه با امکانات مناسب آماده برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری این دوره ها با توجه به شرایط کرونا در دستور کار مدیریت شهری است و در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، به اطلاع شهروندان و علاقمندان خواهد رسید

شکوفه شهابی پور معاون توسعه منابع و پشتیبانی منطقه یک شهرداری بندرعباس نیز گفت: ساخت مرکز آموزش صنایع دستی با زیر بنای ۱۰۰۰ متر مربع و هزینه ای افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای شهرداری و اعتبارات عمرانی به زودی در این منطقه آغاز می شود.

به گفته وی این مرکز که با سازه های سبک ساخته می شود و دارای یک سالن تولید و اتاق های آموزش صنایع دستی است و در یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

احمد پایدار مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس نیز در جریان بازدید از زیر ساخت های این منطقه، اقدامات صورت گرفته برای گسترش صنایع دستی و آیین های سنتی بندرعباس را نمونه ای از تلاش های مدیریت شهری برای پاسداشت آیین ها و صنایع فاخر دستی خواند و بر حفظ این میراث گرانبها تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی