English

پدیده باریک بینی و خطرات آن در رانندگی

90 درصد از اطلاعاتی که رانندگان از محیط اطراف دریافت می کنند از طریق دیدن است و یکی از آسیب هایی که در رانندگی یا احتمال بروز آن برای رانندگان وجود دارد پدیده باریک بینی است.

پدیده باریک بینی و خطرات آن در رانندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، پدیده باریک بینی زمانی اتفاق می افتد که رانندگان سرعت مجاز را رعایت نمی کنند و عدم رعایت سرعت مجاز علاوه بر اینکه می تواند خطر عدم انجام عکس العمل به موقع در مقابله با بروز خطر را به دنبال داشته باشد باعث ایجاد باریک بینی نیز می شود.

این امر نیز خطرات متعددی را برای رانندگی ایجاد می کند که در توضیح پدیده باریک بینی باید به این نکته اشاره کنیم که زاویه دید انسان در حالت ثابت و در صورت نداشتن عیب انکساری چشم ، 140 درجه می باشد که این میزان زاویه دید در سرعت های مختلف متفاوت می باشد که به تعدادی از آنها به شرح ذیل اشاره می شود:

الف- در سرعت 40 کیلومتر در ساعت میزان دید 100 درجه می باشد.

ب- در سرعت 70 کیلومتر در ساعت میزان دید 75 درجه می باشد.

ج-در سرعت 100 کیلومتر در ساعت میزان دید 45 درجه می باشد.

د-در سرعت 130 کیلومتر در ساعت میزان دید 30 درجه می باشد.

همانطور که ملاحظه شد میزان دید تابعی از سرعت خودرو می باشد که هر چه سرعت خودرو بیشتر شود میزان دید کمتر شده و در نتیجه پدیده باریک بینی حادث می شود که در این مواقع می تواند احتمال بروز تصادف را چند برابر کند.

لذا توصیه می شود که رانندگان توجه ویژه به سرعت های در نظر گرفته شده در راه ها کنند تا بتوانند سفری ایمن و بدون حادثه ای را داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی