English

اقدامات شهرداری منطقه دو در سکونت‌گاههای غیر رسمی تشریح شد

مدیر منطقه دو شهرداری قم در گفت‌وگویی به تشریح اقدامات شهرداری منطقه دو در سکونت‌گاههای غیر رسمی پرداخت.

اقدامات شهرداری منطقه دو در سکونت‌گاههای غیر رسمی تشریح شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، رضا رحیمی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه بازآفرینی شهری و توانمندی سکونتگاه‌های غیررسمی در سطح منطقه دو، اظهار داشت: محله شیخ‌آباد و شادقلی خان در محدوده مصوب سکونتگاه غیررسمی بین بلوار یادگار امام (ره) و کمربندی قرارگرفته است که ساماندهی کالبدی این محلات یکی از اولویت‌های شهرداری بوده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌گرفته است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اقدامات انجام‌شده برای بهبود وضعیت در منطقه شادقلی خان، تصریح کرد: در این منطقه که بافت روستایی آن حفظ‌شده تلاش شد با اجرای طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، آسفالت معابر و فرهنگ‌سازی در کیفیت ساخت‌وسازها ارتباط کالبدی با دیگر محلات شهر برقرار شود. همچنین در این محله اجرای هشت کیلومتر جدول‌گذاری و آسفالت تمامی معابر رضایت خوبی را ایجاد کرده است.

رحیمی با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه زیرساخت‌ها عنوان کرد: ارتقای خدمات و زیرساخت‌های شهری، ارتقای کیفیت زندگی افراد از طریق شناسایی نیازها با حضور میدانی و جلسات در مساجد از جمله مسائلی بود که پیگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: احداث فضای سبز، روشنایی معابر، احداث خیابان، ایمن‌سازی معابر، توسعه بوستان‌های شهری، توزیع ۱۷۰۰۰ تن آسفالت، طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و … از اقدامات خوب شهرداری بوده است و برای استقرار سایر خدمات مانند مدرسه، استخر، ورزشگاه، روشنایی معابر، جابجایی کاربری‌های ناسازگار و … هماهنگی خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشته‌ایم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم آماده‌سازی و بهره‌برداری مجموعه فرهنگی و ورزشی ۱۲۰۰ متری در این مناطق را یکی از اقدامات شهرداری دانست و گفت: سعی کردیم با تأمین زیرساخت‌های شهری، ساخت‌وسازهای غیراستاندارد و غیرمجاز که چهره‌ای آشفته و نابسامان به محلات داده بود را بهبود دهیم.

رحیمی با تأکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌ها تأمین‌کننده نیازهای عمومی بوده و همچنین یک عامل فرهنگی دربهبود وضعت کالبدی است، یادآور شد: در یک سال گذشته مراکز اجتماعی فعال محله ازجمله دفتر تسهیلگری محله امین‌آباد همکاری و تلاش کردیم نیازهای این محلات را با بررسی کارشناسی برطرف کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه