English

زاکانی:

انقلاب اسلامی یک الگوی متعالی را برای جامعه بشری به ارمغان آورده است

نماینده مردم قم در مجلس گفت: انقلاب اسلامی ایران یک الگوی متعالی و ارزشمند را برای جامعه بشری به ارمغان آورده است.

انقلاب اسلامی یک الگوی متعالی را برای جامعه بشری به ارمغان آورده است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، علیرضا زاکانی در نشست خبری اصحاب رسانه در سالن امام علی(ع) در دانشگاه علوم پزشکی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: ما به عظمت و بزرگی ملت رشید ایران افتخار می کنیم که 42 سال با ایستادگی، الگوی بزرگی در مقاومت و پایداری هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک الگوی متعالی و ارزشمند را برای جامعه بشری به ارمغان آورده است.

وی بیان کرد: در این ایام یاد امام(ره)و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس و به ویژه شهید سلیمانی را گرامی می داریم و امیدواریم راه آن ها را با عمل صالح خود و پایبندی به آرمانهایشان ادامه دهیم.

زاکانی عنوان کرد: در این جلسه برآنیم تا پیرامون مسائل مهم استان و کشور، هم اندیشی کنیم و این مسائل در معرض افکار عمومی نیز قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی هر چه جلوتر می‌رود، کار سخت تر و پیچیده تر می شود، در حقیقت مانند کوهنوردی است که هر چه به قله نزدیک تر می شود فضای عمومی و کمبود اکسیژن و سختی راه و ریزش ها و مسائل مختلف در مسیر حادث می شود و هر چند حرکت به سوی پیشرفت است، اما سختی و دشواری ها نیز افزایش می‌یابد.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: براین اساس اقتضائات در این شرایط شناخت پیرامونی و وضعیت فعلی است، کسانی که دلسوز انقلاب و مردم هستند و هم حرکت و تلاش شان در این مسیر است اگر با هم همفکری نکنند مسیر دشوارتر و شرایط سخت تر می‌شود.

وی گفت: امروز در عرصه جهانی بدون انقلاب اسلامی تصمیمان بزرگ و جهانی نمی توان گرفت و اثر انقلاب به عنوان انقلاب جهانی در چله عمر خودش و در ابتدای گام دوم کاملا واضح و مشخص است خصوصا که امروز در این مسیر در بسیاری از حوزه ها انقلاب یک شیوه فعالی را به خود گرفته است مثلا در پیشرفت هسته ای منفعل نیست بلکه فعال و دارای ایده و طریقه است و می داند چه اقداماتی باید انجام شود و همه این ها در قالب یک تعهد مشترک فعال بودن طراحی شده و یا در حوزه منطقه در حقیقت آن چه هست ایران اسلامی منطق هیج راهی را برای جمع بندی ندارد یعنی هر جمع بندی غیر از انقلاب اسلامی محکوم به شکست است.

زاکانی افزود:این اثر جهانی که به هر حال به عنوان یک فرصت تاریخی فراروی ملت شریف ایران و مستعضفین است و این اثر قطعی منطقه ای وقتی در داحل تجلی پیدا می کند و در گام دوم رسالت های ما را بازگو می کند، حکایت از این است که گام اولمان در حقیقت غرس این نهال و صیانت و حفاظت و نگهداری از از این دستاورد بزرگ و میراث عظیم انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: همچنین در گام دوم، جهش در جهت تحقق اهداف است که بتوانیم در مسیری که تحقق دولت اسلامی و تمدن اسلامی می باشد را به گونه ای حرکت کنیم که ماحصل آن توفیقات روزافزون برای انقلاب دارد و پیام انقلاب مان،به سرعت در عرصه جهانی مورد توجه قرار گرفته است و امروز جهان تشنه یک الگوی برگرفته از این پیام است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما موظفیم این الگو را بسازیم برای ساختن این الگوی نقش قم بسیار ممتاز است یعنی قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و کانون فکری جهان اسلامی و پیشران انقلاب اسلامی نقش مستقیمی را باید بپذیرد که توسعه و تامین فکر و اندیشه است.

وی اظهار داشت: قم در مسیر ساختن یک الگو در ایران اسلامی است و باید تلاش شود حرکت به سمتی باشد که خودش به الگوئی در سایر استان ها تبدیل شود و امکان را به وجود می آورد که الگوی جامعه اسلامی رقم بخورد، جامعه ای که در آن عدالت و آگاهی و پیشرفت و مجاهدت و تلاش در کنار رفاه عمومی است و خودش را متجلی می سازد.

زاکانی خاطرنشان کرد: ظرفیت انسانی و فرهنگی و فکری و مادی در قم وجود دارد و وقتی امروز در کنار هم می نشینیم و آغاز چهل وسومین انقلاب را با چارچوب مشخص به نام بیانیه گام دوم جشن می‌گیریم و اگر توجه کنیم می بینیم قم نقش ویژه ای را در تحقق این بیانیه به خود اختصاص می دهد و فراتر از این نیز می توان قدم برداشت.

وی گفت: بعد از رحلت امام خمینی(ره)، میراث عظیمی همچون وصیت نامه ایشان را در اختیار داریم که دارای محتوای غنی و اثربخش به عنوان خطوط راهنما و مسیر است و امروز نیز با آغاز گام دوم مواجه شدیم با سندی به نام بیانیه گام دوم که تنظیم آن توسط رهبر فرزانه ای انجام شده که در همه ابعاد صاحب کمالات است و ما وظیفه داریم ذیل نظر ایشان این بیانیه را محقق کنیم و در محضر معظم له حرکت در مسیر بیانیه گام دوم داشته باشیم و این امتیاز بزرگی است.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: ما در قم یک مسئولیت و رسالت مضاعفی داریم و از این منظر جایگاه اصحاب رسانه از مسئولیت بالاتری برخوردار است و آن جایگاه، ناظر بر فهم واقعیت‌ها و دقت در نظارت‌ها و در انتقال پیام‌هاست تا پیام را به متن جامعه منتقل کنند و در جهت رشد و آگاهی جامعه قدم بردارند و مسیر تعالی و تحقق اهداف اسلامی را فراهم سازند.

وی تصریح کرد: در ورود به چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید بتوانیم با همفکری و همراهی شرایط را به سمتی ببریم که نسبت به گذشته گام های بلندتری برداریم، در شرایطی که دشمنان ناامید هستند و در کشور ظرفیت انباشته شده و نیروی انسانی و انگیزه وجود دارد قطعا بدخواهان انقلاب راه به جایی نخواهند برد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه