English

مهدی ولی پور :

کرمان رتبه اول عملیات نجات فنی و رهاسازی در حوادث ترافیکی و امدادرسانی در حوادث جوی

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمربیان کرد :کرمان در طی ۱۰ ماهه گذشته بیشترین عملیات نجات و رهاسازی در محورهای مواصلاتی و عملیات امدادونجات در حوادث جوی به خود اختصاص داده است.

کرمان رتبه اول عملیات نجات فنی و رهاسازی در حوادث ترافیکی و امدادرسانی در حوادث جوی

به گزارش خبرگزاری موج کرمان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، مهدی ولی پور در سفر به استان کرمان به مناسبت دهه مبارکه فجر در حاشیه افتتاحیه پروژه های عمرانی جنوب استان بیان کرد: کرمان در طی ۱۰ ماهه گذشته با انجام ۳۶۴ عملیات، بیشترین عملیات نجات و رهاسازی در محورهای مواصلاتی و عملیات امداد رسانی به بیش از ۳۱ هزار و ۸۰۰ آسیب دیده از مجموع ۱۳۱ هزار  آسیب دیده ناشی از حوادث جوی، بیشترین خدمات را به خود اختصاص داده است.

ولی پور افزود: کرمان استان حادثه خیزی است که با توجه به اهمیت امدادرسانی در  حوادث و سوانح توسط جمعیت هلال احمر، جذب نیرو و تقویت تجهیزات تخصصی و انبارهای امدادی در این استان ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد عملیات های امدادونجات توسط نیروهای امدادگر داوطلب جمعیت هلال احمر انجام می شود؛ گفت: حمایت ها و پشتیبانی های مدیران ارشد استان و شهرستانها و سایر مدیران اجرایی دستگاه ها با جمعیت هلال احمر شایسته تشکر و قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نهاد مردمی و عام المنفعه ای است که مسئولیت پاسخگویی همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی به عهده دارد، افزود: با توجه به مشکلات موجود در خصوص کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات مورد نیاز امدادرسانی در حوادث، خوشبختانه تا کنون با همراهی و حمایت خیرین در همه حوادث پاسخگو بوده ایم.

ولی پور ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و حمایت های مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از حامیان جمعیت هلال احمر افزود: بعد از زلزله بم ساختار جمعیت هلال احمر در حوزه امدادونجات تقویت شد که خدمات امدادهوایی یکی از آن حوزه ها است.

وی در پایان با اشاره سیل خیزی شهرستان های جنوبی استان کرمان خاطرنشان کرد: تامین نیروی انسانی، تجهیزات تخصصی سیلاب و احداث و تجهیز انبارهای امدادی شعب هلال احمر در این منطقه از اهداف بسیار مهم سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه