English

شهردار تبریز:

هر یک از شخصیت‌های آذربایجان، موضوع تولید یک سریال فاخر است

شهردار تبریز، هر یک از شخصیت‌های خطه آذربایجان را موضوع تولید سریال‌های فاخر توصیف کرد و از آمادگی شهرداری تبریز برای مشارکت در ساخت آن‌ها خبر داد.

هر یک از شخصیت‌های آذربایجان، موضوع تولید یک سریال فاخر است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در آیین قدردانی از عوامل سریال جلال دو که با مشارکت شهرداری تبریز تولید شده است، اظهار داشت: باید از عوامل این سریال قدردانی کرد که تلاش کرده‌اند تا گوشه‌ای از تاریخ چند هزار ساله شهر تبریز و تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کنند.

وی با بیان این‌که تبریز در 40 سال گذشته در وقایع مختلف تاریخ ساز بوده و تاثیرگذاری ویژه‌ای داشته است، تصریح کرد: اما واقعیت این است که به طور شایسته، نقش ویژه تبریز در قالب آثار فرهنگی و هنری به تصویر کشیده نشده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: فیلم سازان می‌توانند هر یک از شخصیت‌های برجسته خطه آذربایجان را برای ساخت سریال‌های جداگانه و مستقل مطرح کرده و مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم بخشی از دلاورمردی‌ها و غیرت مردمان این سرزمین را به جهانیان معرفی کنیم.

شهین باهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: نماینده ولی فقیه در استان، باعث به وجود آمدن اتحاد بین مدیران شده و حالا برای انجام کارهای فرهنگی خوب، عزمی جدی وجود دارد.

وی با بیان این‌که شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز اهمیت خاصی برای حوزه فرهنگ قائل هستند، گفت: اعتقاد ما این است که تقویت فرهنگ، باعث کاهش هزینه‌ها در تمام بخش‌های مدیریت شهری می‌شود؛ در همین راستا نیز برای اولین بار در کشور، کتب فرهنگ شهروندی در تبریز و توسط شهرداری تدوین و منتشر شد که به عنوان الگویی برای تمام کشور مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: سریال جلال دو، دومین سریال تلویزیونی است که با مشارکت شهرداری تبریز تهیه و تولید می‌شود.

شهردار تبریز مشارکت شهرداری تبریز در ساخت سریال را از سه جنبه حائز اهمیت خواند و گفت: معرفی هویت تبریز، معرفی داشته‌ها و زیبایی‌های شهر و تولید آثار با هویت در مقابل آثار بی هویت غرب، از آثار مثبت ساخت چنین سریال‌هایی است.

گفتنی است شهرداری تبریز با تصویب شورای اسلامی شهر، مبلغ دو میلیارد تومان به منظور تهیه و تولید سریال جلال دو مشارکت کرده است.

کارگردان این سریال حسن نجفی است و  فصل دو این سریال به شخصیت‌ها و مفاخر شاخص استان از جمله شهدای محراب آیت الله شهید قاضی و آیت الله شهید مدنی و شهید علی تجلایی پرداخت ویژه داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه