English

علی فتحی عنوان کرد:

سیاستی فعال؛ ساماندهی ترافیک شهر و استمرار در بازگشایی معابر پر ازدحام

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ساماندهی وضعیت حمل و نقل و ترافیک شهر که از موضوعات مورد توجه شورای پنجم بوده است، از بازگشایی معابر کثیری در سطح شهر و مناطق توانمند ساز خبر داد.

سیاستی فعال؛ ساماندهی ترافیک شهر و استمرار در بازگشایی معابر پر ازدحام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان،   علی فتحی ، رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در راستای سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه ریزی و کنترل عملکرد سیستم حمل و نقل و ترافیک اقدامات مختلفی در شهر انجام شده است، ابراز کرد: در این مبحث ضمن انجام اقدامات کوتاه مدت، ماموریت هایی با اهدافی بلند مدت نیز در نظر گرفته می شود.

فتحی افزود: روال کار بدین گونه است که ساماندهی وضعیت حمل و نقل و ترافیک شهر با بررسی عوامل داخلی و خارجی تاثیرگذار بر تعیین هدف های بلند مدت و پس از آن تدوین، ارزیابی و انتخاب استراتژی های مناسب جهت نیل به اهداف مورد نظر پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد کثیری از معابر در نقاط مختلف شهر در راستای رفع گره ترافیکی یا ازدحام ترافیکی بازگشایی شده اند، عنوان کرد: از موضوعاتی که در شورای پنجم از توجه مطلوبی برخوردار بوده است، پیگیری رفع یا به حداقل رساندن مناطق پرترافیک جهت تسهیل در عبور و مرور شهری بوده است.

وی با بیان اینکه بازگشایی معابر در سطح مناطق مختلف شهری به فرمی مطلوب روی داده است، به بازگشایی معبردر  بلوار شهید فهمیده، سعیدیه بالا و پایین در منطقه یک، بازگشایی معبر در خیابان طالقانی در منطقه دو شهری و ... اشاره کرد و افزود: عدم ورود مدیریت شهری به مناطق توانمند ساز در زمینه های مختلف اصلاح امور شهری از سابقه ای چند  دهه برخوردار است اما خوشبختانه شورای پنجم  از عملکردی به مراتب گسترده ترجهت  بازگشایی معابری که دارای گره ترافیکی در این مناطق  بودند بهره برده است هر چند هنوز جای کار و فعالیتی مضاعف دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالعه و بررسی قوانین و مقررات، ضوابط و دستاوردهای جدید در زمینه های حمل و نقل و ترافیک امری ضروری است و توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک انجام می شود، گفت: تعیین نیازهای شهر، اولویت هر یک و تعیین خط مشی و سیاست های اجرایی در این زمینه نیز از موضوعات مورد توجه در پیگیری ها باید باشد

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا  با اشاره به مقوله ورودی  و خروجی ها در قسمت های مذکور، عنوان کرد: برای رفع  یا به حداقل رساندن مشکلات مرتبط به ورودی  و خروجی های مناطقی همچون شهرک ولیعصر، خضر، حصار امام(ر ه)، کوی جنت و منوچهری  و .. که در ساعات منتهی به پیک ترافیک با ازدحامی آزاردهنده مواجه می شوند، برنامه هایی  همچون بررسی لازم در مطالعات طرح جامع و درنظرگیری منبع مالی جهت تحقق رفع این مشکل  در بودجه سال 1400 دیده شده است.

فتحی با بیان اینکه ارائه خدمات عمومی در راستای رفاه همگانی در چارچوب تعریف شده از وظایف مدیریت شهری است، عنوان کرد: قطعا این مهم همچنانکه تاکنون مورد پیگیری و عملیاتی شدن قرار گرفته است، استمرار خواهد داشت تا بتوان اوقاتی بی رنج را از این منظر برای ساکنان چند ده هزار نفری مناطق توانمند ساز ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این مهم از سیاست های فعال مدیریت شهری در این حوزه است، خاطرنشان کرد: با رفع گره های ترافیکی ضمن تسهیل عبور و مرور، این مناطق از چشم اندازشهری مطلوبتری برخوردار خواهند شد تا ما نیز شرمنده مردم عزیز این مناطق نشویم.ند

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی