English

مجید سعیدی :

بیشترین خسارت طوفان به جازموریان و زهکلوت وارد شده است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان ، از خسارت بالای طوفان شن طی روزهای ابتدایی بهمن ماه جاری به بخش کشاورزی استان کرمان به ویژه محصولات زراعی و جالیزی خبر داد و افزود: بخش زیادی از محصولات جالیزی منطقه جازموریان و شهرستان رودبار جنوب آسیب‌ دیده‌اند.  

بیشترین خسارت طوفان به جازموریان و زهکلوت وارد شده است

 به گزارش خبرگزاری موج کرمان ، مجید سعیدی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان ، با اشاره به خسارت بالای طوفان و سرمازدگی به محصولات جالیزی استان گفت: با وجود اینکه نگرش بر هدایت کشاورزان به سمت بیمه محصولات کشاورزی است، اما صندوق بیمه محصولات کشاورزی پوشش کافی ندارد.

 وی  با اشاره به انسداد راه روستایی و قطع ارتباط محورهای اصلی "فهرج – زاهدان"، "ریگان – ایرانشهر"، "نرماشیر – بم"، "زهکلوت – دلگان" و"زهکلوت - رودبار جنوب" گفت: در شهرستان رودبار جنوب هم قطع برق 26 روستا و انسداد راه 30 روستا را داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: وزش باد و طوفان شن در منطقه شرق استان، دید افقی را به 10 متر کاهش داد و در نتیجه مشکلاتی برای کامیون‌های عبوری منطقه و انحراف از مسیر را موجب شد.

سعیدی به افزایش غلظت آلایندگی هوا در استان با وزش باد و طوفان شن اشاره داشت و گفت: شاخص آلایندگی هوا در شهرستان ریگان به 500، راور به 385 و شهرستان انار به 234 رسید ضمن آنکه در شهر راور نیز قطع موقت برق و همچنین قطع ارتباط روستایی 46 روستا در شهرستان ریگان را داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ابراز داشت: همزمان با تخریب محصولات جالیزی‌ها و صیفی‌جات، دو موج سرمازدگی هم در منطقه داشتیم که خسارت‌ها در حال برآورد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان به اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با شن‌های روان اشاره و بیان داشت: در راستای تثبیت شن‌های روان، ادارات کل منابع طبیعی شمال و جنوب اقدامات بسیار خوبی را از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای کنترل فرآیند بیابان‌زایی انجام دادند. 

 سعیدی ادامه داد: در 9 ماهه امسال مطالعه 25 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی استان انجام و 1300 هکتار نهالکاری، 250 هکتار جنگل‌کاری، احداث 300 هزار مترمربع بادشکن بیولوژیک و 450 هزار مترمربع بادشکن غیرزنده، 5377 هکتار گوراب و هلالی آبگیر، 450 هکتار مالچ‌پاشی و 544 هکتار بذکاری و بذرپاشی صورت گرفته است. 

 وی با بیان اینکه کرمان غبارخیزترین استان کشور است اظهار کرد: بیشترین خسارت طوفان به جازموریان و زهکلوت است که اکثرا در حاشیه تالاب جازموریان کشاورزی می‌کنند ضمن آنکه خاک این منطقه هم ماسه بادی و رس است و با اندک نسیمی، خیزش گرد و غبار را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه