English

پیوست های فرهنگی در حوزه زیباسازی شهر کرمانشاه لحاظ خواهد شد

در نشست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و کمیسیون زیباسازی شه بر ضرورت هم افزایی دو مجموعه در حوزه زیبا سازی شهر کرمانشاه تاکید شد.

پیوست های فرهنگی در حوزه زیباسازی شهر کرمانشاه لحاظ خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، در این نشست که به میزبانی سازمان فرهنگی برگزار شد، احسان احمدی نصر مدیر زیبا سازی شهر شهرداری کرمانشاه گفت: کمیسیون زیبا سازی با هدف ارتقاء نشاط اجتماعی، سرزندگی شهری، حذف زواید بصری، گسترش نورپردازی و زیبا سازی محیط شهری در مجموعه شهرداری فعال شده است که در رویکرد جدید کمیسیون زیبا سازی محیط شهر در یک چارچوب مشخص و همراه با قواعد خاص و دور از هرگونه پراکندگی و اعمال سلیقه شخصی و فردی در قالب کیمیسیون زیبا سازی شهری انجام خواهد گرفت که این حرکت می تواند اقدامی شایسته در راستای جلب رضایت شهروندان کرمانشاهی مبنی بر داشتن شهری زیبا باشد.

وی تصریح کرد: هر واحدی اعم از مناطق، سازمانها، عمران، شهرسازی و روابط عمومی در راستای نور پردازی، نصب المان ها، تندیس ها، تابلو کوچه ها و معابر چنانچه طرحی یا پیشنهادی در این خصوص داشته باشند، باید در این کمیسیون مطرح کرده و در صورت تصویب به مرحله اجرا برسانند.

احمدی نصر با بیان این که با دستور شهردار کرمانشاه هیچ واحدی بدون هماهنگی این کمیسیون نباید طرحی را اجرایی کند و باید طرح ها از این فیلتر عبور کرده به مرحله عملیاتی برسند گفت: در وضعیت فعلی شهر، سلیقه های فردی نمی گنجد و نیاز به یک پشتوانه فکری در اجرای طرح ها احساس می شود.

مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه نیز به هویت و گذشته فاخر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: محتواهایی که در زیبا سازی شهری اجرایی می شود باید متناسب با فرهنگ و هویت شهری بوده و این محتواها بیانگر هدفی یا گفتمانی از هویت شهر باشند.

وی افزود: دغدغه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و کمیسیون زیباسازی مشترک است و ما خود را در کنار این کمیسیون می بینیم.

عبدالمالکی با ارائه پیشنهاداتی، استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاه های فرهنگی را مهم عنوان نمود و تصریح کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دارای پتانسیل خوبی در زمینه ی تعامل و پیشبرد اهداف مورد نیاز در حوزه ی زیباسازی و معرفی هویت شهر در قالب دسترسی به بانک های اطلاعاتی هنرمندان، اجرای تندیس مفاخر و سردیس بزرگان و شهدای شهر، محتواهای لازم نقاشی دیواری نظیر نقوش دیواری از نقاشی های برگزیده فستیوال های بین المللی کودکان کرمانشاهی در معابر شهر هستند که قطعا می تواند به خلق رضایت شهروندان منجر گردد.

وی از اجرای حجم های دیواری، برپایی جشنواره های هنرهای نوروزی، تخم مرغ های رنگی، سفره هفت سین و مباحث پیرامون آغاز سال نو بعنوان پیشنهادهای دیگر یاد و خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در آستانه ی آغاز سال نو هستیم جا دارد، فراخوانی داده شود تا تمام دغدغه مندان کرمانشاه پای کار بیایند و طرح های خود را جهت ارائه ساختاری بدیل و زیبا در قالب مسابقه ای با شهرداری مشارکت نمایند.

عبدالمالکی ابراز داشت: در گام اول موفق شدیم لیست ۱۱ نفری از مفاخر شهر جهت ساخت سنگ نگاره این بزرگان تهیه نماییم که محتوا و طرح لازم ارائه شده که بنا داریم تا پایان سال این امر اجرایی شود و معابر شهر با سنگ نگاره مفاخر کرمانشاه مزین گردد.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه گفت: پلاک افتخار، طرح دیگر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است که در قالب آن در گام اول در سردرب ۳۰ حافظ کل قرآن کرمانشاهی ساکن در شهر، تابلوهایی که بر روی کاشی اجرا شده با عنوان "خانه نور" با حضور دکتر طلوعی شهردار کرمانشاه و جمعی از مسئولین نصب می شود. همچنین در راستای اهمیت به داشته های شهر در گام های بعدی همین امر در زمینه نصب تابلو در سر درب خانواده شهدا و نیز مفاخر شهر انجام می پذیرد.

عبدالمالکی گفت: جا دارد در حوزه زیباسازی از تمام امکان های موجود نظیر پایه های مونوریل استفاده شود. ما تاکنون نتوانسته ایم با مردم به لحاظ بصری صحبت خاصی داشته باشیم و نیاز به تحول در این حوزه هست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه