English

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

وزارت نیرو ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب به حوزه آبریز زاینده رود بدهکار است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: بر اساس تابلوی اعلان مصارف و منابع حوزه زاینده‌رود، وزارت نیرو 750 میلیون مترمکعب به حوزه آبریز زاینده‌رود بدهکار است.

وزارت نیرو 750 میلیون متر مکعب آب به حوزه آبریز زاینده رود بدهکار است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید مسعود خاتمی با بیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان  اینکه وزارت نیرو 750 میلیون مترمکعب به حوزه آبریز زاینده‌رود بدهکار است، گفت: این امر باید جبران شود اما این مهم انجام نشده و حتی شاهد بارگذاری‌های جدید با عنوان بن - بروجن هستیم.

وی اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان مهد انقلاب اسلامی مطمع دشمنان قرار گرفته و آنان تلاش می‌کنند به بهانه‌های مختلف این استان را تحت فشار قرار دهند بنابراین همه مسئولان با حفظ وحدت برای برطرف شدن مشکلات آن تلاش کنند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر بنده از ظرفیت امامت جمعه استان اصفهان برای برطرف شدن مشکلات کلان مردم، کمتر استفاده شده است و اموری که نمایندگان نمی‌توانند پیگیری کنند را می‌توان با بهره گیری از ظرفیت جایگاه امامت جمعه دنبال کرد. 

وی گفت: پروژه‌های انتقال آب به بهانه‌های واهی تعطیل شده است و بارگذاری‌های جدید بر روی زاینده‌رود اتفاق افتاده که صورت قانونی دارد اما در اصل غیرقانونی است برای مثال بر اساس تابلوی اعلان مصارف و منابع 320 میلیون مترمکعب برای تپه‌های سامان به منظور کشت‌های مختلف مصرف می‌شود که از نظر فقهی، خلاف شرع است. 

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان نجابت به خرج می‌دهند و اعتراض شدیدی نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی، مشکلات امنیتی موجود را با جدیت به مدیران کل منعکس و از بروز بحران جدید جلوگیری کنند.

امام جمعه اصفهان

خاتمی یادآور شد: مشکلات آبی میان استان‌ها باید بدون تنش برطرف شود و آب مورد نیاز 5 و نیم میلیون نفر در استان اصفهان تأمین شود چراکه هم اکنون مشکل کمبود آب وجود دارد.

هزینه مدیریت آب‌های موجود در استان اصفهان کمتر از انتقال آب از خلیج فارس است

در ادامه عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: بحثی مطرح شده که استان اصفهان 50 هزار میلیارد تومان برای انتقال آب از خلیج‌فارس در نظر بگیرد و افرادی همچون آقای جهانگیری آن را دنبال می‌کنند، این در حالی است که اگر آب‌های موجود در استان اصفهان همچون آب‌های منطقه فریدن، فریدون‌شهر و سمیرم مدیریت شود هزینه مدیریت این آب‌ها کمتر از هزینه انتقال از خلیج‌فارس است.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی گفت:  هم اکنون 2 میلیارد مترمکعب آب از استان اصفهان خارج می‌شود و قرار است تنها 250 میلیون مترمکعب در طرح بهشت‌آباد به استان اصفهان انتقال یابد، همچنین بر اساس نظرات نمایندگان استان‌ خوزستان انتقال آب از حوزه به حوزه ممنوع شود و هر استان آب مورد نیاز خود را از درون استان تأمین کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه