English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

معضل قراردادهای ۸۹ روزه و خطر تعطیلی مراکز اورژانس هرمزگان

بی‌توجهی و عدم تمدید قرارداد کارکنان قرارداد حجم کار اورژانس هرمزگان سبب تعطیلی برخی از پایگاه‌های اورژانس سطح استان شده است و کارکنان به شدت نسبت به برخی تبعیض‌ها گلایه‌مندند که پیش‌بینی می‌شود به زودی دانشگاه علوم پزشکی اقداماتی را در راستای کاهش مشکلات آنان انجام دهد.

معضل قراردادهای ۸۹ روزه و خطر تعطیلی مراکز اورژانس هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در روزهای اخیر با از کار دست کشیدن گروهی از کارکنان بخش اورژانس مراکز «سرزه»، «زیارتعالی»، «قلعه قاضی»، «سیاهو»، «هشتبندی» و یکی از واحدهای «اسلام‌آباد» در استان هرمزگان، شاهد تعطیلی این مراکز هستیم که می‌تواند خطرات بسیاری برای سلامت عمومی در پی داشته باشد.

بنا بر صحبت‌های تائید نشده در فضای مجازی این موضوع به پایان قرارداد و بی‌توجهی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به کارکنان این بخش بازمی‌گردد. ازاین‌رو در گفت‌وگویی تلفنی با  «مرتضی حکمتی» رئیس خانه پرستاری هرمزگان زوایای مختلف موضوع را جویا شدیم که وی در این رابطه بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با این دست کارکنان قرارداد 89 روزه دارد که به اصطلاح آن را  قرارداد حجم کار می‌گویند.

*عدم تمدید قرارداد

وی تشریح کرد: این قرارداد به این صورت است که به‌عنوان‌مثال این دست افراد باید در ازای ماهی سه میلیون تومان، 240 ساعت کار  کنند و هیچ اضافه‌کاری، عیدی و سنواتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

حکمتی این نوع قرارداد را خلاف قانون و نمونه برده‌داری نوین نامید و افزود: بااین‌حال این قرارداد باید هر 89 روز یک بار تمدید شود که 30 آذر زمان اتمام قرارداد بوده اما با گذشت نزدیک به 15 روز از پایان قرارداد، هیچ قرارداد جدیدی با این افراد بسته نشده است.

*تبعیض بین کارکنان و تعطیلی هفت پایگاه اورژانس

وی با اشاره به محرومیت این نوع کارکنان بخش درمان از افزایش حقوق و طرح فوق‌العاده، ادامه داد: تبعیض بین کارکنان قرارداد حجم کار و کارکنان پیمانی و رسمی درحالی‌که شرایط کاری، استرس، فشار و مسئولیت مشابهی دارند، ظلمی بزرگ است.

رئیس خانه پرستاری هرمزگان تعداد نیروهای حجم کار را در سطح استان بیش از 60 نفر عنوان و تأکید کرد: این نیروها طی اعتراضی در  30 آذرماه بیان داشتند؛ از اول دی‌ماه اگر قرارداد و حقوق‌شان ارتقا نیابد، استعفا خواهند داد و اکنون باید در نظر داشت که اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی داخل یا خارج شهر اگر تعطیل شوند جان مردم در خطر قرار می‌گیرد. 

وی در ادامه با تائید تعطیلی هفت پایگاه اورژانس در استان بیان داشت: هیچ جای کشور به‌جز هرمزگان چنین قراردادی وجود ندارد.

*وعده دانشگاه علوم پزشکی

 علیرضا میرزایی، مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در جمع خبرنگاران به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: با تصویب هیئت‌رئیسه دانشگاه به‌منظور هم‌ترازی دریافتی نیروهای تفاهم‌نامه حجم خدمات، حقوق این افراد معادل پایه نیروهای قراردادی پیش‌بینی شده است و در آینده نیز با افزایش حقوق نیروهای قراردادی، حقوق نیروهای حجم خدمات نیز به همان نسبت اضافه خواهد شد.

وی ابراز کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده تعداد 79 نفر از همکاران تفاهم‌نامه حجم خدمات فوریت‌های پیش بیمارستانی، از انتهای سال 1398و در سال 1399، تعداد 183 مجوز پیمانی اخذ و مورد انتظارات قرار گرفت تا این افراد با شرکت در آزمون‌های مربوطه، تا قبل از پایان سال به استخدام پیمانی پذیرفته شوند که از این افراد، تعداد 29 نفر جذب، 11 نفر در مرحله گزینش و سایر افراد تا پایان سال به استخدام در خواهند آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه