English

کریم یاوری؛

هرمزگان کمترین بیکاری و تعدیل را نسبت به سایر استان ها دارد

مشاور و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با مسئولان هرمزگان گفت: در بحث پرداخت حقوق کارگران و تعدیل نیرو با توجه به تحریم‌ها و شیوع کرونا، هرمزگان نسبت به سایر استان ها کمترین بیکاری و تعدیل را داشته است.

هرمزگان کمترین بیکاری و تعدیل را نسبت به سایر استان ها دارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، کریم یاوری مشاور و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به هرمزگان و دیدار با سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: این سفر به دستور مقام عالی وزارت به منظور بررسی مشکلات واحدهای کارگری و کارگران صورت گرفته و با توجه به شرایط تحریم و کرونا، مشکلات واحدها باید در کمیسیون های کارگری و کار گروه رفع موانع تولید، بررسی و برطرف شود.

مشاور و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه به جهت صیانت از نیروی کار و وظیفه قانونی خود، رصد بنگاه‌های مشکل دار را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: در بحث پرداخت حقوق کارگران و تعدیل نیرو با توجه به تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، هرمزگان نسبت به سایر استانها کمترین بیکاری و تعدیل را داشته است.

یاوری در ادامه بر حل مشکلات نیروهای تحت پوشش پیمانکاری شهرداری ها تاکید و اضافه کرد: این مشکلات در نشست هایی با حضور دستگاهها، بانک ها و کارفرمایان بررسی و برای رفع آن تمهیداتی اندیشیده شود.

در ادامه سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان در سال جاری بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتعال را دارد  و با توجه به کرونا، بنگاههای استان کمترین تعدیل را داشتند.

علی رئوفی با اشاره به اینکه استان مورد بحران کارگری را در این شرایط نداشته و با توجه به پایان سال جهت جلوگیری از این گونه موارد باید نظارت صورت گیرد، افزود: مشکلات احتمالی در کار گروه های تخصصی بررسی و در جهت رفع آن اقدام شود.

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، مجموع واحدهای مشکل دار دارای معوقه در سال جاری را ۵۹ واحد با بیش ار ۵ هزار و ۶۰۰ نیرو ذکر کرد و گفت: میانگین حقوق معوقه امسال ۲ ماه است.

هادی ابراهیمی اظهار امیدواری کرد:  تا پایان سال حقوق های معوقه کارگران که بیشتر مربوط به شرکت های پیمانکاری شهرداری و آبفا است، کاهش یابد.

وی اظهار کرد: استان در تابستان امسال بالاترین نسبت اشتغال و نرخ مشارکت را داشت و با توجه به شیوع کرونا، روند بازار کار استان روند تثبیت شده و رو به رشدی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی