English

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار مطرح کرد

نبود صنایع تبدیلی برای تبدیل کود مرغی به گرانولد

رییس محیط زیست بهار با اشاره به نبود صنایع تبدیلی برای تبدیل کود مرغی به گرانولد، از ایجاد صنایع تبدیلی برای کود کمپوست گرانولد سخن گفت.

 نبود صنایع تبدیلی برای تبدیل کود مرغی به گرانولد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، معصومه پارچیان،‌ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار با اشاره به صنایع تبدیلی در شهرستان بهار گفت: ایجاد صنایع تبدیلی برای کود کمپوست گرانولد در این شهرستان به منظور جلوگیری از انباشت کود مرغی در اراضی و پیشگیری از آسیب رسانی به محیط زیست منطقه، ضروری است.

معصومه پارچیان اظهار داشت: شهرستان بهار از قطب های تولید سیب زمینی کشور محسوب می‌شود و کشاورزان این منطقه از کود مرغی به علت داشتن عناصر غذایی پرمصرف به جای کود شیمایی استفاده میکنند.

وی افزود: با توجه به نبود صنایع تبدلی برای تبدیلی کود مرغی به گرانولد، کشاورزان ناچار به استفاده از این نوع کود در اراضی کشاورزی خود هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: بنابراین اقدام برای انتقال کود مرغی از دیگر مناطق کشور به ویژه استانهای شمالی و انباشت(دپو) گسترده آن در اراضی شهرستان بهار، پیامدهای منفی زیادی برای زمین و محیط زیست منطقه به همراه دارد.

پارچیان، انتشار بوی نامطبوع، تجمع حیوانات موذی، جاری شدن شیرابه و نفوذ در آب های زیر زمینی، ایجاد آلودگی در خاک و آب به علت داشتن بار میکروبی را از جمله آثار منفی انباشت کود مرغی در اراضی کشاورزی عنوان کرد.

وی ادامه داد: محیط زیست هیچ مشکلی با پخش کود مرغی در اراضی کشاورزی ندارند اما با افرادی که اقدام به دپوی کود در اراضی می‌کنند، طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند برخورد و متخلف به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اظهار داشت: اقدام برخی افراد سودجو برای انباشت حجم زیادی از کودمرغی در حاشیه منطقه هارون آباد شهر لالجین و انتشار بوی نامطبوع آن، موجب گلایه و اعتراض اهالی این منطقه شده بود.

پارچیان گفت: با پیگیری های انجام شده برای رفع این مشکل و هماهنگی با دستگاه قضایی، مقرر شد کودهای انباشت شده با استفاده از تجهیزات راهداری(لودر و بولدوزر) جمع آوری شود.

وی ادامه داد: درهمین ارتباط ۲ نفر به عنوان مالک کوهای مرغی انباشته شده در منطقه «هارون آباد» لالجین به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: ۵۰ مورد دپوی کود مرغی در شهرستان بهار شناسایی که پس از تذکر و صدور اخطاریه برای جمع آوری، چهار فرد متخلف به دستگاه قضایی معرفی شدند.

پارچیان از مردم شهرستان بهار خواست موارد مشاهده دپوی کود مرغی در اراضی منطقه را از طریق تماس با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست، گزارش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه