English

سرهنگ سیدجواد حسینی خبر داد

آزادسازی موتورسیکلت های توقیف شده در همدان

رئیس عملیات پلیس راهور همدان از آزادسازی موتورسیکلت های توقیف شده در همدان خبر داد.

آزادسازی موتورسیکلت های توقیف شده در همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ سیدجواد حسینی،  رئیس عملیات پلیس راهور همدان  با اشاره به وضعیت موتورسیکلت های توقیف شده در همدان اظهار داشت: ۱۲ هزار دستگاه موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ های شهر وجود دارد که انتظار داریم مالکان پیش از پایان مهلت طرح برای تحویل گرفتن موتورسیکلت خود به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

سرهنگ سیدجواد حسینی گفت که در راستای اجرای طرح آزادسازی موتورسیلکت‌های بدون منع قضایی از پارکینگ‌های استان، هفت هزار و ۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده در این مراکز، ترخیص شدند.

وی افزود: اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های توقیفی از ۱۷ آبان امسال و برای مدت ۲ ماه آغاز شده است. 

رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اظهار داشت: برخی از موتورسیکلت ها به دلیل تخلف راننده توسط عوامل پلیس راهور توقیف و به پارکینگ منتقل می شود و مالکان به دلیل نداشتن مدارک و مستندات مالکیت، بیمه نامه، گواهینامه و  یا جریمه بالا، موتورسیکلت را رها و اقدامی برای رفع توقیف آن انجام نمی دهند.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: تداوم این وضعیت موجب رسوب موتورسیکلت های توقیفی در داخل پارکینگ های سطح شهر شده به گونه‌ای که تعداد این وسایل نقلیه در پارکینگ‌های همدان درحال افزایش است.

وی گفت: بنابراین تسهیلات ویژه ای برای ترخیص موتورسیکلت در نظر گرفته شده ، به عنوان مثال موتورسیکلت های بدون بیمه نامه نیز مشروط به استفاده نکردن از آن تا زمان پوشش بیمه، تحویل مالک می شود.

رئیس عملیات پلیس راهور همدان افزود: همچنین موتورسیکلت های توقیف شده به علت نداشتن گواهینامه راکب نیز با اخذ تعهد کتبی رانندگی نکردن تا زمان دریافت گواهینامه به مالکان تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: شماری از مالکان وسیله نقلیه به علت بالا بودن میزان جریمه و پایین بودن ارزش موتورسیکلت نسبت به رفع توقیف آنها اقدام نمی کنند که پلیس راهور مبالغ ۲ برابر شده جریمه موتورسیکلت را بخشیده است.

رییس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: چنانچه پس از بخشش جریمه ۲ برابری، مازاد باقی مانده نیز بیش از ۵۰۰ هزار تومان باشد این رقم به منظور کمک به مالک موتورسیکلت قسط بندی می‌شود.

سرهنگ حسینی درباره هزینه پارکینگ نیز گفت: هزینه توقیف خودرو در پارکینگ برابر قیمت پایه سال ۹۴ محاسبه می شود که برای هر شبانه روز توقیف موتورسیکلت در پارکینگ(مرکز استان) ۷۲۰ تومان و شهرستان‌ها ۴۸۰ تومان است.

وی با بیان اینکه برخی از افرادی که موتورسیکلت آنها توسط پلیس توقیف شده دارای سند مالکیت نیستند چرا که آن زمان به علت پایین بودن قیمت موتورسیکلت آن را زبانی یا قولنامه‌ای معامله کرده اند، گفت: پلیس پس از دریافت تعهد محضری مبنی بر اینکه در صورت بروز مشکل از نظر مالکیت و پیدا شدن مدعی، فردباید پاسخگو باشد، موتورسیکلت را تحویل مالک می‌دهد.

۱۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو در استان همدان تردد دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه