English

شهردار تبریز:

لزوم استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات تبریز

شهردار تبریز بر لزوم استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات این شهر خبر داد.

لزوم استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات تبریز

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در جلسه شورای راهبردی پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز با اشاره به لزوم همکاری دستگاه ها جهت پیشبرد این پروژه ها اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت دستگاه های شهری و استانی می توانیم پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز را به خوبی پیش ببریم.

وی افزود: در مقطعی که با جنگ اقتصادی و تحریم ها مواجه هستیم،  اجرای پروژه های بزرگ اقدامی بسیار ارزشمند و امیدوار کننده است.

شهردار تبریز در ادامه خاطر نشان کرد: با این حال اعتقاد داریم که شهر تبریز در بعضی موضوعات مظلوم واقع شده و نیاز است تا از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای برطرف کردن این موارد استفاده کنیم.

شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار داشت: برای پیشرفت پروژه پارک بزرگ، پیشنهاد می دهیم که یک مشاور هم از خود شهرداری تبریز در بین مشاوران این پروژه حضور داشته باشد.

وی افزود: مطالعات فاز ۱ پارک بزرگ پس از آماده سازی باید ارائه شود تا برنامه ریزی و زمانبندی اجرای آن نیز مشخص شود و بتوانیم پس از آبگیری و دیگر عملیات، طی پنج تا شش ماه آینده فاز ۱ را به پایان برسانیم.

دبیری عنوان کرد: دو پروژه جدید انتقال آب به مهرانه رود و ادامه کنارگذر شمالی نیز باید جزو پروژه های سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز مدنظر قرار بگیرد تا پس از تصویب در شورا، بودجه آن مشخص شود.

سعید نیکوخصلت دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: همیشه اقدامات بین بخشی، با هم افزایی پیش می رود اما حضور انجمن های مردم نهاد و نمایندگان سرمایه گذاران اتاق بازرگانی در جلسات شورای راهبردی پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز می تواند در راستای تهیه یک نسخه خوب برای شهر مثمر ثمر باشد.

وی افزود: برای توسعه منطقه و شهر، باید سازماندهی خوبی داشته باشیم و اعتقاد دارم اگر اشتباهات تاکتیکی و تکنیکی نداشتیم، تحریم ها ما را قوی تر می کرد.

نیکوخصلت با بیان اینکه خروجی چنین جلساتی باید ثروت آفرینی برای شهر و اشتغال زایی باشد، گفت: ما می توانیم با تمرکز زیاد و ایجاد ارزش افزوده، پروژه های سرمایه گذاری زیادی در شهر تعریف کنیم.

سونیا اندیش عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه گفت: نگهداری شهر سالانه هزاران میلیارد هزینه در پی دارد و در این بین شهرداری نمی تواند همه این هزینه ها را تامین کند و لازم است تا از محل درآمدهای دیگر در این خصوص هزینه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه هر نهاد و یا وزارتی که اعتبار ندارد، برای تامین هزینه های خود از شورای شهر پول می خواهد و این در حالی است که تحقق درآمدهای مالیاتی و همچنین درآمدهای شرکت هایی همچون پتروشیمی و پالایشگاه که دود آلودگی آن به چشم مردم تبریز می رود، به خزانه دولت واریز می شود.

 عبداله تقی پور دیگر عضو شورای شهر تبریز نظرات کارشناسی و دیدگاه های خود را در خصوص چگونگی پیشبرد پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با اهدای لوحی به رسم یادبود، از تلاش های جواد رحمتی معاون استاندار آذربایجان شرقی قدردانی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه