English

جانشین فرمانده سپاه عاشورا خبر داد:

نخستین دانشنامه شهید سلیمانی در تبریز رونمایی می شود

جانشین فرمانده سپاه عاشورا از رونمایی دانشنامه مکتب شهید قاسم سلیمانی برای اولین بار در شهر تبریز خبر داد.

نخستین دانشنامه شهید سلیمانی در تبریز رونمایی می شود

به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، سردار اصغر عباسقلیزاده ،در نشست «تبیین برنامه های هفته مقاومت» که در محل ستاد فرماندهی سپاه عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: شعار امسال ما «مرد میدان» است که اکثر فعالیت ها و تبلیغات با محوریت این شعارانجام خواهد شد.

وی ادامه داد: رونمایی از "مقدمه ای بر دانشنامه‌ی شهید سلیمانی" از دیگر برنامه های مهم است که این دانشنامه برای اولین بار درکشور تهیه می‌شود که این مراسم به صورت وبینار برگزار خواهد شد و سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان، سردار خرّم فرمانده سپاه عاشورا و صبیه‌ی گرامی شهید سلیمانی سخنرانان این وبینارخواهند بود.

عباسقلیزاده در تشریح جزئیات این دانشنامه گفت: دانشنامه شهید سلیمانی کتاب مرجعی است که برای تهیه این مجموعه عظیم، با تمامی روسای دانشگاه های استان جلساتی برگزار کرده ایم و اعضای هیات علمی هر دانشگاه موضوعاتی را ارائه خواهند داد تا محتوای این دانشنامه تهیه و به عنوان یک کتاب مرجع به تمامی نقاط کشور ارسال شود.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا در تشریح سایر برنامه های هفته مقاومت اظهار کرد: تهیه کتب متعدد برای نشر مکتب شهید سلیمانی به صورت چاپی و صوتی، طراحی انواع بروشور و اینفوگرافی وصیت نامه شهید سلیمانی، پخش خاطرات شهید و ترویج فرهنگ حاج قاسم سلیمانی و برگزاری مسابقه وصیت نامه خوانی در رده های مختلف از جمله دانشجویی از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین وبینار "روشنگری "توسط بسیج دانشجویی در تمامی دانشگاه های استان برگزار و پنج هزار بسته‌ی کمک مومنانه نیز در این هفته پخش خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه عاشوراضمن قدردانی از همکاری مدیر کل آموزش و پرورش استان برای اجرای برنامه های هفته مقاومت در شبکه شاد، گفت: برگزاری یادواره شهدا از طریق شبکه «شاد» و برنامه مجازی «شب شعر سردار دلها» از دیگر برنامه های ما در هفته مقاومت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تاکید کرد: طبق مصوبه ای که در استانداری تصویب شده است، تمامی معلمان قبل از آغاز مبحث اصلی دروس در شبکه شاد، به مدت ۲ ، ۳ دقیقه در خصوص دفاع مقدس جملاتی را بیان کرده و سپس تدریس را آغازخواهد کرد.

وی همچنین در رابطه با علت مطرح کردن نام شهدای شاخص نیز گفت: این شهدا بخاطر خدماتی که در دوران دفاع مقدس انجام داده اند، به عنوان شهدای شاخص مطرح می‌شوند وگرنه جایگاه همه ‌شهدا عالی است و جا دارد از شهرداری نیز تشکر کنیم که نام تمامی شهدارا در خیابان ها نصب و آنها را معرفی می‌کند.

سردار عباسقلیزاده در خصوص کمک مومنانه اظهار کرد: تمامی پایگاه ها و رده های اقشار بسیج، نیازمندی‌های قشرهایی که به جهت شیوع کرونا کسب و کارشان متضرر شده است، شناسایی کرده و در اختیار ما قرار میدهند و اگر هم هر قشری شناسایی نشده و مانتوانسته ایم کمک کنیم، هرکسی که آنها را به ما معرفی کند به صورت محترمانه و حفظ شان آن عزیزان، به آنها نیز کمک خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات حقوقی علیه عاملان شهادت سردار سلیمانی و همچنین اقدامات اینستاگرام در بستن صفحاتی که در موردسردار مطلب می‌گذارند نیز تاکید کرد: بسیج حقوق دانان با همکاری دادگستری های استان ها پیگیر عاملان ترور شهید سلیمانی هستند ولی در مورد ایسنتاگرام چون این بستر در اختیار آمریکا و اسرائیل است و آنها اسامی طالبان و منافقین را که همه به تروریست بودن این گروه ها اذعان می‌کنند، از لیست تروریست ها خارج کرده و نام سپاه را به علت ایستادگی در مقابل آمریکا و اسرائیل، در لیست تروریست ها قرار داده است.

عباسقلیزاده ادامه داد: رهبری بارها تاکید کرده اند که باید فضای مجازی داخلی را ترویج دهیم و وابسته کانال های خارجی نباشیم و مدیریتاینستاگرام و واتساپ در اختیار بیگانگان است اما می توانیم با کمک دولت از پیامرسان های داخلی حمایت کنیم. در حال حاضر کانالهای متعددی در پیام رسان های داخلی داریم که بسیار فعال و گسترده هستند .

جانشین فرمانده سپاه عاشورا از اهالی رسانه استان خواست که همانطور که رسانه ها و دوستداران شهید ابومهندس در عراق همواره در کنار نام این شهید از سردار شهید سلیمانی نیز نام می‌برند، رسانه های ما نیز در کنار یاد و نام شهید سلیمانی، نام شهید ابومهندس را نیز ذکر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی