English

رویداد ۱۰۰ استارت آپ یزد مهلتی برای جذب منابع است/مهلت ثبت نام تا۱۶ دی

در جلسه توجیهی رویداد سرمایه گذاری سکوی پرتاب یزد با مدیران مراکز رشد 16 دی به عنوان آخرین مهلت ثبت نام در رویداد سرمایه گذاری سکوی پرتاب یزد تعیین شد.

رویداد 100 استارت آپ یزد مهلتی برای جذب منابع است/مهلت ثبت نام تا16 دی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جلسه توجیهی رویداد سرمایه گذاری سکوی  پرتاب یزد با مدیران مراکز رشد و مراکز نوآوری کل استان یزد، به منظور توضیح رویداد و ترغیب آنها برای توجیه و هماهنگی شرکت ها و تیم ها برای حضور در رویداد، به همت پارک علم و فناوری یزد  و صندوق پژوهش و فناوری یزد و همکاری صندوق 100 استارتاپ برگزار شد.

در این جلسه 16 دی ماه آخرین مهلت ثبت نام شرکت ها و استارتاپ ها در سایت 100 استارتاپ اعلام شد.

شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک یزد در این جلسه با بیان اینکه رویداد سرمایه گذاری سکوی  پرتاب یزد یک رویداد سرمایه گذاری برای شرکت های فناور و دانش بنیان است که تاکنون چند دوره آن در استان های مختلف کشور برگزار شده است، گفت:  قرار است این رویداد به همت صندوق پژوهش و فناوری یزد در استان برگزار شود که قطعا فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذار برای شرکت ها خواهد بود

وی با اشاره به حضور ۱۴ سرمایه‌گذار در صندوق100 استارتاپ، ابراز امیدواری کرد: با کمک مدیران مراکز رشد استان و همه مسوولین ، این رویداد با تعداد بالای شرکت کننده برگزار شده و شرکت ها بتوانند از این فرصت استفاده مناسب را ببرند.

در ادامه جلسه، محمد سپهر، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با اشاره به اینکه از سال گذشته صندوق پژوهش یزد به عنوان یکی از سرمایه گذاران در مجموعه صندوق 100استارتاپ حضور دارد، گفت: در حال حاضر ۵ درصد از سرمایه صداستارتاپ که مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق نوآوری و موسسه دانش بنیان برکت است، متعلق به صندوق یزد است.

سپهر از حضور کاروان استانی 100 استارتاپ و برگزاری رویداد سرمایه گذاری در استان‌های گیلان، اصفهان، قم و هرمزگان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱ رویداد برگزار و در هر رویدادی به تناسب پتانسیل ها و توانمندی استان ها، استقبال سرمایه گذاران انجام شده است

وی افزود: در استان هرمزگان با وجود این که 60 تیم در رویداد شرکت کردند هیچ سرمایه‌گذاری صورت نگرفت اما در استان اصفهان از ۲۳۰ تیم شرکت کننده ۶۰ تیم  به رویداد نهایی راه یافته و ۳۲ تیم موفق به جذب سرمایه حدود ۱۵ و نیم میلیارد تومانی شدند.

سپهر تصریح کرد: خوشبختانه با سرمایه‌گذارانی که اضافه شدند و مجموعه هایی که قرار است در رویداد ما شرکت کنند، نگرانی بابت جذب سرمایه نداشته و بسیار خوشبین هستیم افرادی که در سرمایه‌گذاری حضور دارند با ریسک بیشتری شرکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری مدیران و مسوولین بتوانیم تیم های بیشتری را جذب این رویداد نموده و سرمایه مناسبی را وارد استان کنیم.

سپهر در ادامه به توضیح نحوه شرکت در این رویداد پرداخت و گفت: افراد، شرکت ها و استارتاپ ها تا ۱۶ دی ماه فرصت دارند در سایت 100 استارتاپ  اطلاعات اولیه خود شامل توضیح طرح  و معرفی تیم را ثبت نموده و یک ویدیوی کوتاه در این زمینه در سایت آپلود کنند.

وی افزود: بعد از ثبت نام، غربالگری اولیه بر اساس مواردی مانند کامل بودن مدارک درخواستی، تیم بودن و نوآورانه بودن طرح، انجام شده و سرمایه پذیرانی که از این مرحله عبور می کنند می توانند در روز رویداد طرح خود را ارائه کنند.

سپهر از برگزاری جلسات آموزشی در فاصله غربالگری تا روز رویداد خبر داد و گفت: در فاصله انتخاب تیم ها تا روز رویداد، چند جلسه توجیهی آموزشی برای آنها گذاشته شده و اصول اولیه ارائه و پرزنت به سرمایه گذار  به آن ها آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه در روز رویداد شش تیم داوری  متشکل از پنج نفر از تخصص‌های مختلف، حضور خواهند داشت، گفت: ممکن است هر استارتاپی چند سرمایه گذار داشته باشد که یک نماینده از مجموعه این سرمایه‌گذاران انتخاب شده و ادامه کار و قرارداد با آن شخص صورت می گیرد.

سپهر از تنظیم قرارداد با تیم های منتخب در دو بخش خبر داد و گفت: یک بخش شرکت های رشد یافته با سابقه مالی و قابلیت ارزش‌گذاری هستند که طبق روال سرمایه گذاری در قالب سهام شکل می گیرد و بخش دیگر، افراد و شرکت های نوپا هستند که سابقه مالی ندارند که سرمایه گذاری آنها در قالب قراردادهایی با عنوان وام قابل تبدیل به سهام صورت می گیرد.

وی از حضور صندوق های تخصصی در این رویداد خبر داد و گفت: صندوق هایی که در این رویداد هستند همه حرفه‌ای بوده و ویژه سرمایه گذاری در حوزه‌های تخصصی هستند که از آن جمله می توان به صندوق عامل در حوزه سلامت، صندوق معنا در حوزه معدنی، صندوق بیوتکنولوژی تهران و صندوق تجهیزات پزشکی اشاره کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با بیان اینکه این یک فرصت طلایی برای شرکت ها است که بتوانند منابع کشوری را جذب کنند، گفت:جدا از جذب منابع، امیدواریم جریان سازی خوبی در این رویداد اتفاق افتاده و شرکت‌ها یاد بگیرند که چگونه سرمایه جذب کنند تا بتوانیم با یک فاصله هشت ماهه دوباره این رویداد را برگزار کنیم و افرادی که از این رویداد جا مانده یا بعد از برگزاری رویداد شکل گرفته اند، مجدداً از این فرصت استفاده کنند.

سپهر در ادامه با اشاره به مهاجرت نخبگان از استان، یکی از بهترین راه های حفظ نخبگان در استان و حتی جذب منابع انسانی از استان‌های دیگر را سرمایه‌گذاری روی استارت آپ ها و شرکت های فناور دانست و گفت:  امیدواریم با برگزاری این رویداد، یک جهش و خدمتی در زمینه استارتاپ ها و مجموعه شرکت‌ها داشته باشیم.

گفتنی است، در ادامه جلسه پرسش های مدیران مراکز رشد در زمینه برگزاری رویداد صداستارتاپ مطرح شده و مدیرعامل صندوق یزد به آن ها پاسخ داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه