English

احمد مرادی؛

مطالبه گری گام اساسی در هرمزگان است

نمایند مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مطالبه گری گام اساسی در استان هرمزگان است که باید از مسیر نخبگان بگذرد.

مطالبه گری گام اساسی در هرمزگان است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه طرح جامع راه مهندسی با اشاره به نیاز کشور به رشته های تخصصی در صنایع مختلف تولیدی اظهار کرد: تخصص و آموزش رشته های مورد نیاز جامعه، ایجاد اشتغال و کار تولیدی برای کشور از مواردی است که باید به صورت جدی پیگیری شوند. 

وی با بیان اینکه هرمزگان به دلیل برخورداری از صنایع مختلف نظیر صنایع فولاد، آلومینیوم، پالایشگاه ها و بنادر از جایگاه ویژهای در کشور برخوردار است، گفت: امروزه استان هرمزگان نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین المللی شناخته است به گونه ای که صنعت آلومینیوم به تنهایی 50 درصد از میزان آلومینیوم کشور و بعضا تا 100 درصد را تولید می کند. 

نماینده مردم هرمزگان با اشاره به اینکه در زمینه تولید فولاد باید به 10 میلیون تن برسیم، تاکید کرد: افزایش تولید نیازمند مهارت آموزی و علم آموزی است که باید توسط دانشجویان توانمند همین استان محقق شود. 

مرادی با اشاره به موفقیت بسیج دانشجویی استان در حوزه مطالبه گری اظهار کرد: باید مطالبات مردم هرمزگان را در سطوح مختلف پیگیری کنیم و هم اکنون بودجه سالانه توسط مجلس با حساسیت در حال پیگیری است که بودجه واقعی تصویب شود تا همه مردم بتوانند از منافع آن استفاده کنند. 

وی با تاکید بر اینکه عدم شفافیت بودجه یکی از مشکلاتی است که همیشه با آن روبرو بوده ایم، یادآور شد: با توجه به اینکه تحقق درصد کمی از بودجه در هر سال باعث نگرانی هایی شده بود لذا مجلس بنا را بر این گذاشته است که بتواند با کار کارشناسی بیشتر و ارتباط با بدنه دولت این بودجه را شفاف کنند تا مردم از اتفاقات کشور مطلع شوند. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با طرح این سوال که سهم مردم استان از صنایع مختلف و مناطق آزاد تجاری چیست؟ گفت: شاید در گذشته این سوال در ذهن مسئولان، نمایندگان و نخبگان نبوده و یا ابراز نکرده اند لذا این موضوع را باید به مسئولان رده بالای کشور بفهمانیم که سهم ما کجاست. 

مرادی ادامه داد: حتی با طرح سوال از وزیر پرسیده ام که چرا مالیات صنایع یک نقطه باید در نقطه ای دیگر پرداخت شود چون این  مسئله ای است که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: اگر مالیات صنایع استان در همین استان پرداخت شود قطعا وضعیت مدارس، دانشگاه، اشتغال، بیمارستان و ورزش و.... متناسب با در آمدهای ما توسعه پیدا می کنند که در حقیقت این موضوع یکی از مطالبات و درخواست‌های دانشجویان و مردم از نمایندگان خود در مجلس است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به نقش دانشگاهها در صنایع مادر استان تصریح کرد: آموزش و تربیت نیروی متخصص همراه با مهارت آموزی از نیازهای اساسی است به طوری که در حال حاضر در رشته های مهندسی برق و پالایشگاه ها بابت بکارگیری نیروهای متخصص سرآمد هستیم. 

مرادی با بیان اینکه که در همه رشته ها ظرفیت استفاده از نیروهای متخصص و توانمند را داریم و باید این باور را به مسئولان کشور منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: مطالبه گری گام اساسی در استان هرمزگان است که باید از مسیر نخبگان بگذرد و همه در کنار هم این کار را برای مردم انجام دهیم همچنین نخبگان و نیروهای توانمند شناسایی شوند تا بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی