English

توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد؛

طراحی و ساخت پمپ‌های ورتکس دو فازی برای نخستین بار در کشور

محققان دانشگاه صنعتی برای اولین بار در کشور به طراحی پمپ های ورتکس دوفازی و ساخت آن دست یافتند.

طراحی و ساخت پمپ‌های ورتکس دو فازی برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محققان شرکت دانا تجهیز پترو آب، از واحدهای فناور مرکز نوآوری و تجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی وساخت پمپ‌های ورتکس دو فازی نانو حباب ساز به منظور بهره برداری در صنایع مختلف شدند.

داود سعیدی، عضو این تیم تحقیقاتی با اعلام این خبرگفت: فناوری به کار رفته در پمپ‌های ورتکس نانو حباب ساز به گونه ای است که با کاربرد این گونه پمپ‌ها، امکان تولید حباب‌هایی در مقیاس نانو در یک سیال دیگر (نظیر آب) فراهم می گردد.

وی افزود: از این پمپ‌ها با سه هدف شناورسازی‌، هوادهی وگندزدایی در بسیاری از صنایع نظیر نفت وگاز، آبفا و شیلات، صنایع غذایی و لبنی و صنایع شستشو استفاده می‌شود.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که این نوع پمپ در ظرفیت‌های مختلف از 1 تا ۲۵ متر مکعب در ساعت با نام تجاری دانتک و برای اولین بار در کشور ساخته شده است، تصریح کرد: عملکرد این فناوری در تولید حباب‌های نانو مقیاس به تأیید ستاد تجهیزات نانو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده است.

سعیدی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور تولید نیمه صنعتی این محصول و بهره گیری از آن در صنایع نفت وگاز و شیلات، افزود: درآینده نزدیک، نمونه‌ای از پمپ‌های ورتکس دو فازی با قابلیت شناور سازی بسیار زیاد، در سیستم شناورسازی با هوای محلول (DAF) یک واحد پالایشگاهی با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب بر ساعت، نصب و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر راندمان بسیار بالای انتقال گاز به سیال با استفاده از این فناوری، اضافه کرد: بهره گیری از این ویژگی در صنعت گندزدایی به همراه ازن (نانو ازن) و هوادهی می‌تواند موجب تحول در این صنایع گردد.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: این واحد فناور، با موافقت دانشگاه صنعتی اصفهان در صدد تجهیز یک آزمایشگاه پیشرفته در صنعت میکرو حباب و نانو حباب، پمپ‌های ورتکس دو فازی، سیستم های تولید و تزریق میکرو حباب، پایلوتهای آزمایشگاهی بین رشته‌ای با هدف توسعه فناوری نانو حباب و پمپ‌های خاص نظیر پمپ‌های توربینی و ارائه راه حل‌های مهندسی در صنایع مختلف بر اساس ظرفیت‌های بی نظیر این دانشگاه می باشد.

به گزارش موج؛  فناوری ارزشمند پمپ‌های ورتکس دو فازی نانو حباب ساز، حاصل 21 ماه فعالیت علمی محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با راهبری احمد رضا زمانی عضو هیات علمی این دانشگاه است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به انجام رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی