English

فرماندار بافق؛

آموزش همگانی در راس برنامه های ستاد مدیریت بحران باشد

فرماندار بافق گفت: آموزش همگانی می بایست در راس برنامه های ستاد قرار گیرد تا هنگام و پس از وقوع بحران از مخاطرات یا کاهش اثرات آن جلوگیری شود.

آموزش همگانی در راس برنامه های ستاد مدیریت بحران باشد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نشست ستاد بحران شهرستان بافق با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری، فرماندار شهرستان و اعضای ستاد در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

سید مهدی طلایی مقدم فرماندار شهرستان بافق در این نشست ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، این روز خجسته را به سفید پوشان عرصه سلامت تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه کار مدیریت بحران بر پایه هماهنگی مدیریت گروهی استوار است، تصریح کرد: باید در راستای بهبود عملکرد، بررسی و پیگیری مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده همه اعضا ستاد با تعامل و همکاری اقدام نمایند.

وی بحث آموزش ویژه شهروندان را حائز اهمیت دانست و گفت: آموزش همگانی می بایست در راس برنامه های ستاد قرار گیرد تا هنگام و پس از وقوع بحران از مخاطرات یا کاهش اثرات آن جلوگیری شود.

طلایی مقدم حادثه اخیر در خط انتقال گاز به شهرستان را یک نوع مانور و تلنگر در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: این حادثه یک اتفاق نادر در سطح کشور و استان یزد بود که با درایت و مدیریت خوب و شایسته دستگاه های اجرایی در کمترین زمان جمع بندی شد.

فرماندار بافق، بارندگی های اخیر شهرستان را نشان از تغییر در شرایط آب و هوایی اعلام کرد و گفت: شهردار و مجموعه شهرداری می بایست در خصوص دفع آب های سطحی شهر یک برنامه و طرح اجرا نمایند تا شاهد مشکلات کمتری در این حوزه باشیم.

در ادامه مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد ضمن تقدیر از اعضای ستاد بحران شهرستان در خصوص همدلی و تعامل در برخورد با حوادث اخیر شهرستان گفت: حادثه خبر نمی دهد و زمان و مکان خاصی ندارد، پس باید برای مقابله با بحران آمادگی کامل داشته باشیم

محمد حسین امامی، با اشاره به روند تغییر در الگوهای هواشناسی در سطح استان یزد گفت: طبق پایش های صورت گرفته بارندگی های استان کوتاه مدت و از شدت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به تمهیدات مهم در خصوص هدایت آبهای سطحی در سطح شهر توسط شهرداری یادآور شد: باید تمهیدات لازم در شرایط خاص را با مدیریت بحران و مدیریت شهری پیش بینی کرد، چرا که تقدم پیش بینی خطرات پیش از مقوله پیشگیری حائز اهمیت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در پایان به مواردی چون بیمه حوادث برای منازل شهرستان، ایمن سازی منازل در برابر زلزله، استفاده از ظرفیت ها و منابع استانی و شهرستان برای سازماندهی و آموزش مردم اشاره کرد و مطالبی را بیان نمود.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری بافق، گفتنی است: در این نشست شهردار و مدیر شرکت گاز بافق گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در خصوص بارندگی های اخیر و حادثه خط انتقال گاز بیان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه