English

پرویز سالاری در گفت‌وگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

عزم نمایندگان در تحقیق و تفحص از سازمان بنادر ستودنی است / واگذاری‌های سال‌های اخیر شائبه برانگیز بوده است

رئیس دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت هرمزگان ضمن بیان این که شرکت‌های خصوصی مرتبط با سازمان بنادر نباید حیاط خلوت نیروهای دولتی شود، افزود: واگذاری‌های سال‌های اخیر شائبه برانگیز بوده و باید از اقدام نمایندگان مجلس برای آغاز تحقیق و تفحص تقدیر کنم.

عزم نمایندگان در تحقیق و تفحص از سازمان بنادر ستودنی است / واگذاری‌های سال‌های اخیر شائبه برانگیز بوده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «پرویز سالاری» رئیس دفتر نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار موج گفت: عزم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تحقیق و تفحص و بررسی مسائل و موضوعات شبه برانگیز مرتبط با عملکرد سازمان و بنادر ستودنی است و ما نیز گزارش‌های مطرح در این زمینه را جمع‌آوری و به مرکز دیده‌بان منتقل کرده‌ایم.

*توجه به شرکت‌های خصوصی

پرویز سالاری اظهار کرد: یکی از کانون‌های اصلی توسعه کشور بنادر و سواحل ایران در شمال و جنوب به شمار می‌روند و دریا یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های کشورمان در ابعاد توسعه‌ای است از این رو ایفای درست این نقش از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اهمیت ویژه‌ای دارد و به‌کارگیری شایسته بخش خصوصی واقعی در توسعه سواحل و بنادر در سایه نظارت منطقی می‌تواند بازده و کارایی این حوه را ارتقا بخشد.

*تحقیق و تفحص نمایندگان، اقدامی ستودنی

وی با بیان اینکه ورود نمایندگان مجلس به بحث تحقیق و تفحص از سازمان بنادر ستودنی بوده و سرآغاز اصلاح برخی رویه‌های نادرست و نظارت ناپذیر در این سازمان است، عنوان داشت: گزارشی از برخی واگذاری‌های شبهه برانگیز، مداخله و مشارکت مسئولان سازمان در امورات شرکت‌های بخش خصوصی و حضور آن‌ها در قالب اعضای هیئت‌مدیره برخی از این شرکت‌ها پس از بازنشستگی بر عمق این شبهات افزوده است.

رئیس دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت هرمزگان افزود: بنادر کشورمان پیشانی توسعه کشور هستند اما حاکم شدن برخی رویه‌های غلط در سازمان بنادر ممکن است این حرکت را به انحراف بکشاند.

*لزوم شفاف‌سازی واگذاری‌ها

سالاری یکی از راه‌های صیانت از بیت‌المال را شفاف‌سازی امور برشمرد و تصریح کرد: باید تمام واگذاری‌های بزرگ‌ سال‌های اخیر در سازمان بنادر و وجوهی که از محل صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و شرکت‌های آن صرف خریدهای کلان شده و بعضا در آن‌ها انحرافاتی رخ داده و دستگیری‌هایی نیز اتفاق افتاده است، بیان شود و نمایندگان در قالب تحقیق و تفحصی دقیق، ابعاد آن را مشخص کنند.

*سازمان بنادر نباید حیاط خلوت شود

وی جلوگیری از تبدیل شدن سازمان بنادر به حیاط خلوت بدنه دولت را بسیار ضروری و اقدامات نمایندگان در راستای این مهم را بسیار ارزشمند دانست و گفت: از رئیس محترم قوه قضاییه نیز انتظار است همچون موارد متعدد اخیر نسبت به بررسی دقیق این واگذاری‌ها دستورات ویژه‌ای صادر کنند تا ابعاد پنهان موضوعات طرح شده را که شامل مجموعه دستگیری‌هایی در سطح مدیران صندوق بازنشستگی و شرکت‌های وابسته به آن بود و با آینده بخش خصوصی فعال و واقعی در بنادر مرتبط می‌شود، روشن سازد.

سالاری همچنین از نیروهای خدوم بدنه سازمان بنادر نیز قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت: صیانت از سرمایه‌های انسانی در این سازمان بدون شک در سایه عملکرد شفاف و بدون حاشیه میسر است و انتظار داریم مدیریت کلان این سازمان نیز با شفاف‌سازی رویه‌های مالی مانع از بروز مفسده در این مجموعه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه