English

شهردار اصفهان خبر داد:

بازسازی و مرمت "حمام شاهزاده ها" با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان

شهردار اصفهان از بازسازی و مرمت حمام شاهزاده ها متعلق به دوره صفویه توسط شهردار با هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد تومان خبر داد.

بازسازی و مرمت "حمام شاهزاده ها" با هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، قدرت اله نوروزی در بیست و یکمین برنامه " هر یکشنبه، یک افتتاح" گفت: شهرداری اصفهان برای مرمت حمام شاهزاده ها اقدام کرد و امروز این اثر تاریخی با هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد تومان مرمت و بازسازی شده و آماده بهره برداری است تا دیگر شاهد ویرانه شدن این بخش از تاریخ شهر نباشیم.

وی تصریح کرد: این کار از نابودی و محو حمام شاهزاده ها جلوگیری می کند و این نشانه بزرگی از احساس مسئولیت مدیریت شهری برای پاسداری از این دستاوردهای بشری است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در همه نقاط شهر اصفهان این حساسیت وجود دارد، گفت: کسانی که بخواهند این رسالت را زیرسوال ببرند، باید بدانند معتقدیم به دلیل حساسیت میراثی در منطقه سه باید از این منطقه کاملا مراقبت شود و اگر سهوا خطایی صورت می گیرد که موجب آزرده خاطر کردن دوستداران شهر می شود، شهردار منطقه با شجاعت اقدامات اصلاحی را انجام دهد و طبق نظر میراث فرهنگی حرکت کند.   

قدرت اله نوروزی به پروژه های عمرانی خدماتی منطقه سه که به صورت غیرحضوری برگزار شد، بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال پروژه، بهره برداری و یا آغاز شد. آغاز عملیات اجرایی پارکینگ سنبلستان و بهره برداری از پروژه بهسازی و مرمت شده اثر تاریخی حمام شاهزاده ها از مهم ترین این پروژه ها بود.

شهردار اصفهان اظهار کرد:  یکی از شعارهای ما پاسداری از میراث فرهنگی و تاریخ بشری در این شهر بود. تقریبا بخش زیادی از بافت تاریخی شهر اصفهان در منطقه سه قرار دارد، به طوریکه از 220 محله در اصفهان 14محله منطقه سه هرکدام یک گنجینه بشری است.  

حمام شاهزاده ها

تلاش شبانه روزی مدیریت شهری برای قرار گرفتن اصفهان در مسیر توسعه  

همچنین علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری تلاش شبانه روزی دارد تا ماموریت خود را به پیش ببرند و اصفهان مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند، گفت: از تلاش های شهرداری منطقه سه، پیمانکاران، کارگرانی که در رقم زدن این طرح ها نقش داشتند تشکر می کنم.

وی با اشاره به روز پرستار، اظهار کرد: به منظور جبران بخشی از زحمات پرستاران و پزشکان و کادر درمان، حدود 7 هزار تقدیرنامه از سوی مدیریت شهری اصفهان برای تیم پزشکی و کادر درمان در شهر اصفهان تهیه شده و به زودی توزیع خواهد شد چراکه این اقدام در محور وظایف ماست.

16 میلیارد تومان برای ساماندهی محور چهارباغ اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بودجه تصویبی شهرداری منطقه سه در سال جاری 198 میلیارد تومان بود که 79 درصد آن معادل 155 میلیارد تومان جذب شده است، گفت: بودجه عمرانی منطقه در سال جاری 120 میلیارد تومان، بودجه جاری 50 میلیارد و سهم متمرکز 3.5 میلیارد تومان است که با توجه به افزایش صدور پروانه ساختمانی نسبت به 98 و 97 افزایش درآمدها نیز قابل توجه بود.

حسین کارگر بیان داشت: آمار پروانه صادره منطقه سه تا 25 آذر سال جاری 281 هزار مترمربع در قالب 272 پروانه بود که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشتیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز بالغ بر دو هزار میلیارد ریال بهره برداری از پروژه ها داریم که اقداماتی که در منطقه سه انجام می شود نسبت به سایر مناطق متفاوت است چراکه در این منطقه بر احیای بافت تاریخی و مرمت اماکن تاریخی در این چند ساله اقدام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه