English

هفتمین جشنواره تئاتر قشم پایان یافت

در این جشنواره بر اساس آرای هیات داوران، نمایش «سه به علاوه یک مساوی با خاکستر» به عنوان اثر برتر برای معرفی به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر انتخاب شد.

هفتمین جشنواره تئاتر قشم پایان یافت

به گزارش خبرگزای موج هرمزگان، در این جشنواره ۲ روزه که به صورت مجازی برگزار شد چهار نمایش با عنوان‌های «فریاد یک سکوت»، «عاشقانه ای برای ارمیا»، «یک به علاوه سه  مساوی با خاکستر» و «بازی کثیف» به روی صحنه رفت.

وی افزود: بر اساس آرای هیات داوران، نمایش «سه به علاوه یک مساوی با خاکستر» به عنوان اثر برتر برای معرفی به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر انتخاب شد.

در این جشنواره و در بخش کارگردانی، کمیل جعفری کارگردان نمایش « سه به علاوه یک مساوی با خاکستر» مقام نخست را از آن خود کرد و به ترتیب ابوطالب احدی و علیرضا سرودی بابت کارگردانی نمایش‌های «بازی کثیف» و «عاشقانه ای برای ارمیا» به ترتیب به مقام دوم و سوم رسیدند.

همچنین عادل گلستانی برای بازی در نمایش «سه به علاوه یک مساوی با خاکستر» به عنوان بهترین بازیگر مرد، ابوطالب احدی بابت بازی در نمایش «بازی کثیف» به مقام دوم و کمیل جعفری برای بازی در نمایش «سه به علاوه یک مساوی با خاکستر» به مقام سوم رسیدند.

در این بخش همچنین از میثاق ماهیگیر و محمد مهدی ذاکری برای بازی در نمایش «سکوت یک فریاد» تقدیر به عمل آمد.

نرگس صادقی برای تلاش جهت ایجاد لحظه‌های تاثیرگذار در نمایش‌های «سه به علاوه یک مساوی با خاکستر» و «سکوت یک فریاد» به عنوان بهترین بازیگر زن معرفی شد و فریبا عجم قشمی بازیگر نمایش «بازی کثیف» مقام دوم را کسب کرد.

در این بخش زهرا گهره ای برای نمایش «عاشقانه‌ای برای ارمیا» و سمیه قاسم بلوچی برای بازی در نمایش «بازی کثیف» به طور مشترک به مقام سوم دست یافتند و هیات داوران از فاطمه حیدری بازیگر نقش نوش آذر برای نمایش «سکوت یک فریاد» تقدیر کرد.

در این جشنواره، کمیل جعفری برای نمایش «سه به علاوه یک مساوی با خاکستر» از سوی هیات داوران به عنوان بهترین نویسنده انتخاب شد و علیرضا سرودی نویسنده «نمایشنامه عاشقانه ای برای ارمیا» مقام دوم و ابوطالب احدی برای نمایشنامه «بازی کثیف»  مقام سوم را کسب کردند.

مجتبی زارعی بابت موسیقی نمایش «سه به علاوه یک مساوی با خاکستر» به مقام برتر دست یافت و صادق نوروز نژاد، ابوطالب احدی و حسن تارک برای طراحی صحنه نمایش‌های «سه به علاوه یک مساوی با خاکستر»، «بازی کثیف» و «عاشقانه ای برای ارمیا» به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

نرگس صادقی برای طراحی لباس نمایش «سه به علاوه یک مساوی با خاکستر» به عنوان برتر دست یافت و پوستر نمایش «عاشقانه ای برای ارمیا» اثر عارف رنجبر اثر برگزیده این بخش شناخته شد.

هیات داوران در بخش طراحی نور و گریم هیچ کدام از اثرهای ارایه شده را به عنوان اثر برتر معرفی نکرد.

امید الماسی نیا، علیرضا داوری و محمد سایبانی هیات داوران هفتمین جشنواره تئاتر را بر عهده داشتند.

۳۵۴ عضو انجمن نمایش قشم در قالب ۱۳ گروه به عنوان انجمن ملی فعالیت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه