English

پرواز قیمت آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا در کردستان

رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج از گران شدن قیمت آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا خبر داد.

پرواز قیمت آجیل و خشکبار  در آستانه شب یلدا در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، مظفر ارج پیش از ظهر امروز شنبه در گفت و گو با رسانه های استان در سنندج اظهار داشت: بسیاری از واحدهای عرضه آجیل و خشکبار کالای خود را از بازار استان‌های تهران و تبریز تهیه می‌کنند به همین دلیل قیمت عرضه آنها نسبت به دیگر شهرها بیشتر است.

وی اضافه کرد: تعدادی از واحدها هم از تولیدکنندگان استان بطور مستقیم آجیل و خشکبار مورد نیاز خود را از جمله گردو، انجیر و تخمه آفتابگردان تهیه می‌کنند که قیمت این اقلام در بازار کردستان ارزان‌تر از سایر استان‌های کشور است.

رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج افزود: در حال حاضر 30 واحد آجیل و خشکبار دارای پروانه کسب و 6 واحد صنفی نیز بدون پروانه کسب در سنندج فعالیت دارند.  

ارج، متفاوت بودن قیمت آجیل و خشکبار در مغازه‌ها را بخاطر بالا یا پایین بودن کیفیت آنها دانست و یادآور شد: تنوع این محصول پر مصرف بویژه در شب یلدا و ایام نوروز زیاد است و براساس کیفیت و نحوه پخت، قیمت آنها با هم تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه از واحدهای آجیل و خشکبار سنندج 6 واحد دارای سیستم پُخت هستند، تاکید کرد: آجیل و خشکباری که در استان پخت می‌شود قیمتش نسبت به آنچه از استان‌های دیگر وارد شده به مراتب است.

رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج گفت: تعدادی از واحدهای عرضه آجیل و خشکبار در سنندج هنوز از تخصص کافی در پُخت این محصول برخوردار نیستند و همین هم در کاهش کیفیت و در نتیجه پایین تر بودن قیمت آن نسبت به استان‌های دیگر تاثیرگذار است.

ارج افزود: قیمت آجیل و خشکبار در بازار استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد افزایش دارد.
وی یادآور شد: در قالب گشت مشترک متشکل از کارشناسان اداره تعزیرات، سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه با اولویت میوه و خشکبار بر نحوه عرضه این اقلام در آستانه شب یلدا در بازار نظارت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه