English

شه وچله شبکه اصالت و فرهنگ، میهمان شب یلدا کردستانی ها

مدیر کل صدا وسیما مرکز کردستان گفت: شبکه اصالت و فرهنگ امسال با پخش دو ویژه برنامه شه وچله در صدا و سیما میهمان بلندترین شب سال کردستانی ها خواهد بود.

شه وچله شبکه اصالت و فرهنگ، میهمان شب یلدا کردستانی ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جعفر عبدالملکی ظهر پنجشنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: صدای مرکز کردستان با ویژه برنامه «شه ­وچله» به مدت 90 دقیقه شب یلدا را به صورت زنده روی آنتن می­فرستد.

مدیر کل صدا وسیما مرکز کردستان گفت: ویژه برنامه شه ­وچله رادیو با حضور هنرمندان و صاحبنظران عرصه فرهنگ در رابطه با آداب و رسوم و فرهنگ و خرده فرهنگ های استان اطلاعات دوباره ای را به مردم می­دهد. دعوت از شخصیتهای مردمی و معتمدین اجتماعی، هنرمندان و خوانندگان، اجرای برنامه موسیقی زنده، پخش ترانه ­های شاد از جمله محورهای این برنامه است.

وی در ادامه افزود: ارتباط با مراکز استان‌ها، پیام­های مردمی، تبریک تلفنی شه ­وچله، مسابقه، موسیقی محلی و بسته آداب و رسوم محلی شب یلدا در کنار ارتباط با شبکه سراسری رادیو از بخش های متنوع این برنامه به شمار می­آیند. ویژه برنامه شه ­وچله به تهیه کنندگی علی محمدی از ساعت 20 و 30 الی 22 تهیه و پخش می­شود.

عبدالملکی در ادامه اظهار داشت: « شه­ وچله» عنوان ویژه برنامه سیمای شبکه کردستان نیز است که در شب یلدا میهمان لحظات هم استانی­های عزیز خواهد بود. کیانوش مشیر وزیری و فرید آریا نژاد تهیه کنندگان "شه­ وچله" سعی کرده با تهیه و تولید بخش­های جذاب، این شب را برای هم استانی­ها خاطره انگیز کنند.

شه وچله

مدیر کل صدا وسیما مرکز کردستان افزود: گزارش مردمی چگونگی برگزاری شه­ وچله در ایام کرونا، خاطره بازی با شبهای یلدای سالهای دور شبکه استانی با اجرای مرحوم فرشا و ..، گزارش از خانه سالمندان شهر سنندج، گزارشی از اجرای پر مخاطب ترین برنامه نمایشی طنز رادیو به نام نقل کردی در استودیو، اجرای موسیقی دهل و سرنا به صورت زنده در برنامه، دعوت از نخبگان، اساتید برتر دانشگاه، هنرمندان، مجریان برتر و چهره های سرشناس طنز، بررسی آیین­های ویژه شب یلدا در کردستان از جمله آیتم های برنامه  شه­ وچله است.

عبدالملکی در پایان اظهار داشت: همچنین به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت و گو با کادر بهداشت و درمان استان، سرود، نمایش طنز و ارتباط با مراکز شهرستان‌ها از دیگر آیتم های این برنامه است. برنامه شه­ وچله سیمای مرکز کردستان از ساعت 22 الی 24 پخش می­شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه