English

علائم بیماری میوه سبز مرکبات هرمزگان شناسایی شد

توسط عضو هیات علمی بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش ، علائم بیماری میوه سبز مرکبات هرمزگان شناسایی شد.

علائم بیماری میوه سبز مرکبات هرمزگان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالنبی باقری عضو هیات علمی  هیات علمی بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش، گفت: توسط عضو هیات علمی بخش گیاهپزشکی مرکز تحقیقات و آموزش ، علائم بیماری میوه سبز مرکبات هرمزگان شناسایی شد.

باقری اظهار کرد: تشخیص دقیق آفات و بیماریها علاوه بر جلوگیری از خسارت بیشتر آفات و بیماری ها، باعث می شود تا هزینه های کنترل کاهش یابد. 

وی افزود: در خصوص بیماری های گیاهی قابل انتقال با ناقل، تشخیص سریع بیماری میتواند منجر به کنترل ناقل و نجات سایر درختان شود. 

محقق بخش گیاهپزشکی مرکز گفت: در بررسی های اولیه باغ لیموترش‌ مورد نظر در منطقه تخت، علایم بیماری میوه سبز مرکبات تشخیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بیماری میوه سبز مرکبات، علایم بیماری استابورن نیز در بررسیهای اولیه مشهود بود، اذعان کرد: به همین دلیل برای تایید بیماری لازم است که از درخت آلوده، نمونه دی¬ان¬ای استخراج و مورد آزمایش قرار گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: به هرحال، توصیه های اولیه برای مدیریت هر دو بیماری انجام شد و برای مدیریت بیماری لازم است که کنترل ناقل روی سایر درختان غیر آلوده انجام شده و درختان غیر آلوده با ترکیبات القا کننده مقاومت، تیمار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی