English

شهروندان کردستانی می توانند ۲۱ شبکه تلویزیونی را دریافت کنند

معاون فنی صدا و سیمای مرکز کردستان از دریافت 21 شبکه تلویزیونی و 23 شبکه رادیویی با فرمت SD و 12 شبکه تلویزیونی بصورت HD برای ساکنین مرکز استان خبر داد.

شهروندان کردستانی می توانند 21 شبکه تلویزیونی را دریافت کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حسینعلی رحمانی صبح امروز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با توسعه شبکه های تلویزیونی دیجیتال HD، واحد فرستنده های تلویزیونی و اف ام مرکز کردستان نیز با تلاش و همت همکاران اقدام به نصب و راه اندازی فرستنده تلویزیونی TS در استان کردند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های تلویزیونی یک و سه، خبر، نسیم،TV3، ورزش، پویا، مستند، افق، تلاش، ایران کالا، نمایش و IFILM جزو 12 شبکه پخش HD است، افزود: در اجرای تکمیل پخش دیجیتال همه 21 شبکه تلویزیونی سراسری در اقصی نقاط کشور و استان در مناطق پوشش دیجیتال قابل دریافت خواهد بود.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز کردستان این نوید را داد که با بهره برداری از این طرح، همه جمعیت استان 21 شبکه تلویزیونی و 23 شبکه رادیویی را از طریق گیرنده های خود بصورت SD دریافت می‌کنند و فقط شهروندان سنندجی قادر به دریافت شبکه ها با فرمت HD خواهند بود.

رحمانی گفت: از یکسال پیش مسیرHD سازی تلویزیون دیجیتال در کشور آغاز شد و در نهم آذر امسال پخش دیجیتال همه شبکه ها در کشور تکمیل شد و مناطق تحت پوشش دیجیتال در راستای برقراری عدالت رسانه‌ای و آغاز پخش HD12 شبکه سراسری شد.

وی با تاکید بر توان داخلی این اتفاقات مهم افزود: با توجه به تغییرات به وجود آمده ، ممکن است برخی از گیرنده ها دچار اختلال شوند که مخاطبان برای دریافت کانال لازم است مجددا کانال ها را جستجو کنند.

رحمانی با اشاره به ست تاپ باکس‌های موجود در بازار، اظهار داشت: همشهریان سنندجی با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه گیرنده خود اگر عباراتHEVC یا H.265 یا X.265 را مشاهده کردند یقین حاصل می‌شود که توانایی دریافت کانال های HD را با جستجوی مجدد گیرنده خواهند داشت.

معاون فنی صداوسیمای مرکز کردستان به مردم استان توصیه کرد در هنگام خرید دستگاه گیرنده جدید، به فروشگاه عرضه کننده ست تاپ باکس و نیز برند خود دستگاه گیرنده توجه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه