English

هدایت سرمایه ها در حوزه مشاغل خرد به تقویت اشتغال و تولید کمک می کند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از مشاغل خرد و خانگی به عنوان بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و تولید نام برد و گفت: سرمایه های خرد را باید به این سمت سوق داد.

هدایت سرمایه ها در حوزه مشاغل خرد به تقویت اشتغال و تولید کمک می کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، هادی ابراهیمی در نشست با هیات رئیسه کار گروه اقتصاد مقاومتی درون سازمانی سپاه امام سجاد (ع) که با هدف همکاری و هم افزایی در زمینه حفظ اشتغال موجود و اشتغالزایی و همچنین کارآفرینی در راستای جهش تولید برگزار شد، افزود: یکی از راههای تحقق سیاست های "اقتصاد مقاومتی" توسعه مشاغل کوچک و خانگی است که ساماندهی و توسعه این کسب و کارها باید متناسب با زیست بوم استان به منظور حفظ و ایجاد اشتغال باشد.

وی اظهارداشت: در این زمینه باید رسته های پراشتغال با نگاه زنجیره تولید با استفاده از ظرفیتهای استان نیز شناسایی و معرفی شوند که در این خصوص و در راستای توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

ابراهیمی اضافه کرد: در این طرح اولویت بندی مزیت‌ها ، ظرفیت ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان در راستای توانمندسازی متقاضیان و اتصال به شبکه های فروش بازار به طور کلی زنجیره تولید در آن طراحی شده که این امر در تولید و فروش محصولات مهم است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در رسته پوشاک، شرکت تعاونی رشمون در زمینه اشتغال وتولید اقدامات خوبی انجام داده و ستاد اقتصاد مقاومتی سپاه می تواند با استفاده از ظرفیت‌های که دارد در این رسته ها ورود کند.

وی با بیان اینکه نداشتن بازار فروش مهم ترین مانع برای رشد اشتغال در بخش مشاغل خرد و خانگی است، افزود: از طریق کار گروه اقتصاد مقاومتی سپاه می توان به رشد بازار محصولات تولیدی مشاغل خانگی و بسته بندی و برند سازی  کمک کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی