English

لزوم لحاظ سهمیه قیر شهرداری‌ها در بودجه دولت

معاون استانداری قم بر لزوم لحاظ سهمیه قیر شهرداری‌ها در بودجه دولت تاکید کرد.

لزوم لحاظ سهمیه قیر شهرداری‌ها در بودجه دولت

به گزارش خبرگزاری موج قم،‌ محسن بهشتی در جلسه شورای سازمان توسعه و عمران شهرداری قم که در  استانداری قم برگزار شد، در رابطه با گرانی قیر اظهار داشت: راه و شهرسازی و شهرداری در اثر گرانی قیر سال آینده دچار مشکل می‌شوند و دولت باید تمهیداتی در این رابطه داشته باشد.

معاون استاندار قم افزود: شهرداری و راه و شهرسازی مصرف‌کننده عمده قیر هستند و اگر بخش خصوصی هم نیازی به قیر دارد معمولاً پیمانکار شهرداری است و به همین خاطر با سهمیه دولت به شهرداری‌ها و راه و شهرسازی می‌توان این مشکل را تا حدودی حل کرد.

وی با پیگیری این موضوع از طریق نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این موضوع چالش کشوری است که در حال حاضر خیلی‌ها به فکرش نیستند باید در قانون بودجه سهمیه قیر شهرداری‌ها دیده شود. درحالی‌که امروز سهمیه برای راه‌های روستایی لحاظ شده است اما شهرداری‌ها مغفول واقع‌شده‌اند.

بهشتی در رابطه با چالش‌های پیش‌آمده در معدن شهرداری نیز افزود: معدن مولوی معدن شهرداری است ما به دنبال یک معدن شن و ماسه هم برای شهرداری هستیم اگرچه دیگر مجوز شن و ماسه صادر نمی‌شود و بیشتر مجوزها معدن کوهی است اما کسانی مانند شهرداری که مجوز معدن شن و ماسه دارند تمدید می‌شود.

معاون استاندار قم در رابطه با خط قرمزهای منابع طبیعی در صدور مجوز تصریح کرد: در جلسه اخیر شورای معادن مصوب شد که به‌جای عرصه‌ای که معدن دار به منابع طبیعی آسیب میزند عرصه دیگری مشخص شود و معدن دار موظف شود که آن عرصه را سبز کند.

وی گفت: این مصوبه به نفع شهرداری است و شهرداری را در رقابت با بخش خصوصی در رابطه با مجوز معدن جلو می‌اندازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه