English

رضا اصغری:

تخلیه گاز دلیل انتشار نور و صدای ترسناک شب گذشته در آسمان سنندج

رییس مجتمع پتروشیمی کردستان دلیل انتشار نور وصدای ترسناک و سهمگین شب گذشته در آسمان سنندج را امری عادی و تخلیه گاز این مجتمع اعلام کرد.

تخلیه گاز دلیل انتشار نور و صدای ترسناک  شب گذشته در آسمان سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، رضا اصغری پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گو با رسانه های کردستان با اشاره به وجود 500، 600 سیستم حفاظتی در پتروشیمی کردستان اظهار داشت: دما و فشار بطور خودکار توسط این سیستم‌ها تست و هر زمان که بیش از حد نرمال باشد یا هر روند غیر نرمال دیگری اتفاق بیافتد برای حفاظت از مجموعه اقدام به تخلیه گاز می‌کند.

رییس مجتمع پتروشیمی کردستان با اعلام اینکه پتروشیمی دارای سیستم‌های حفاظتی زیاد و پیشرفته است، گفت: تخلیه گاز در این مجتمع جریانی معمول و همیشگی و بدون خطر است.

وی تولید صدا و نور بدلیل تخلیه گاز در این مجتمع را اتفاق طبیعی و معمولی اعلام کرد و افزود: ممکن است یک یا دو بار در هر سه ماه این اتفاق به عنوان بم کار مداوم و همیشگی در این مجتمع روی دهد.

رییس مجتمع پتروشیمی کردستان با اشاره به اینکه واکنش مردم و سایت های مختلف به این اتفاق برای ما جای تعجب داد، یادآور شد: مقدار و تناژ تخلیه گاز شب گذشته هیچ تغییری نسبت به قبل نداشته است.

اصغری تاکید کرد: این تخلیه گاز در شب گذشته بدلیل مه آلود بودن هوا و همچنین خلوت بودن شهر بخاطر شرایط منع ترددها در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش آلودگی صوتی، باعث شد مردم نور و صدای ایجاد شده پتروشیمی را بهتر و بیشتر از قبل احساس کنند.

وی گفت: جای هیچ نگرانی نیست چون تجهیزات حفاظتی موجود در این مجتمع برای اینکه سیستم سالم باشد و با مشکلی مواجه نشود، اقدام به تخلیه گاز می‌کنند.

رییس مجتمع پتروشیمی کردستان اضافه کرد: این سیستم به گونه‌ای است که در ارتفاع 100 متری گاز را پخش می‌کند که بعد از چهار ثانیه هم اثری از آن باقی نمی‌ماند.

شامگاه یکشنبه در حاشیه جنوبی سنندج، از محوطه پتروشیمی کردستان نور شدید همراه با صدای مهیبی باعث ترس مردم شد که برخی مسوولان استان این اتفاق را طبیعی اعلام کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه