English

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

موسسات قرآنی قم علاوه بر آموزش در فعالیت‌های عامل المنفعه و طرح‌های سلامت نیز مشارکت دارند/ طرح اعطای تسهیلات قرض الحسنه به موسسات فرهنگی قرآن وعترت اجرا می‌شود

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: موسسات قرآنی قم علاوه بر آموزش در فعالیت‌های عامل المنفعه و طرح‌های سلامت نیز مشارکت دارند.

موسسات قرآنی قم علاوه بر آموزش در فعالیت‌های عامل المنفعه و طرح‌های سلامت نیز مشارکت دارند/ طرح اعطای تسهیلات قرض الحسنه به موسسات فرهنگی قرآن وعترت اجرا می‌شود

سید مصطفی میرعرب رضی در گفتگو با خبرنگار موج قم اظهار داشت: فعالیت‌های موسسات فرهنگی قرآن وعترت در سال جدید با شیوع بیماری کووید 19 مصادف شد ومتاسفانه کرونا همانطوری که به نظام سلامت ضررهای زیادی وارد کرد و جان خیلی از هموطنان ما را گرفت به نظام اقتصادی و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیز آسیب‌های زیادی وارد کرد.

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در این میان موسسات فرهنگی قرآن و عترت هم مستثنی نبوده و فعالیت‌های آموزشی موسسات را به سمت فضای مجازی برده و با توجه به شرایط حاکم حضور عموم برای فعالیت‌های آموزشی امکان ندارد.

وی تصریح کرد: در این شرایط موسسات قرآنی قم علاوه بر آموزش در فعالیت‌های عامل المنفعه و طرح‌های سلامت نیز مشارکت دارند.

میرعرب رضی عنوان کرد: این موسسات قرآنی و عترت در جهت ساماندهی و آموزش نیروهای جهادی جهت مراکز درمانی، ضد عفونی کردن معابر، تولید ودوخت ماسک بهداشتی، تهیه غذای گرم، تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند و فعالیت‌هایی به غیر از وظیفه ذاتی خود به میدان آمدند.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام شورای توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 4 جلسه با رویکرد بررسی فعالیتها و برنامه‌های قرآنی تشکیل شد و پس از بررسی طرح‌های پیشنهادی از سوی اعضا، تفاهم نامه حمایتی اجرایی برنامه‌های قرآنی با معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد که در حوزه های تبلیغی و ترویجی ، آموزشی و پژوهشی انجام می‌شود.

مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یکی از مواردی که معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با توجه به مشکلات به وجود آمده با شیوع بیماری کرونا پیگیر آن بوده حمایت از موسسات فرهنگی قرآن وعترت است.

وی افزود: در این مسیر و با پیگیری‌های لازم طرح اعطای تسهیلات قرض الحسنه به موسسات فرهنگی قرآن وعترت با هدف کارآفرینی و اشتغال زایی و با نرخ کارمزد 4% اجرا می‌شود.

میرعرب رضی بیان کرد: موسسات فعال قرآن و عترت می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی www.tohfeh.farhang.gov.ir  اقدام به ثبت نام جهت دریافت تسهیلات نمایند .

وی در خصوص برگزاری نوزدهمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم در هفته اول اسفند ماه سال جاری به صورت الکترونیکی در 3 گروه امتحانی اعم از ترجمه،مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت( ع) و حفظ قرآن کریم و همچنین 14 رشته برگزار می‌شود که زمان ثبت نام درآزمون یکم الی بیستم دی ماه سال جاری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی