English

محمدرضا یزدان پناه در گفتگو با موج:

پرداختی های صندوق قرض الحسنه شجره طیبه دانش برای یاری خواهان این خیریه است

مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه بیان داشت: بیشتر پرداختی های صندوق قرض الحسنه شجره طیبه دانش،مربوط به یاری خواهان این خیریه است.

پرداختی های صندوق قرض الحسنه شجره طیبه دانش برای یاری خواهان این خیریه است

محمدرضا یزدان پناه در حاشیه مراسم افتتاح صندوق قرض الحسنه شجره طیبه دانش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با بیان اینکه بیشتر پرداختی های این صندوق برای یاری خواهان این خیریه است، اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم به همه مردم به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان کمک های قرض الحسنه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این موسسه از سال ۱۳۸۳ کار خود را آغاز کرد و وظیفه اصلی آن حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نخبه بی بضاعت است، گفت: در طول این مدت فعالیت ، موسسه خروجی های بسیار عالی داشته است.

این خیرتصریح کرد: ما دانش آموزان و دانشجویان مستعد ولی نیازمند را شناسایی و از صفر تا صد حمایت می کنیم تا استعدادهای بالقوه آنها تبدیل به بالفعل شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: در راستای فعالیت های جدیدی که انجام داده ایم چون اکثر کمک هایی که به یاری خواهان انجام می دهیم در قالب پرداخت های قرض الحسنه است تصمیم گرفتیم که قرض الحسنه ای تحت پوشش خیریه شجره طیبه با مجوز قانونی از سازمان اقتصاد اسلامی شروع به فعالیت بکند که بیش از ۸۰ درصد اعضای هیئت مدیره خیریه عضو هیئت مدیره قرض الحسنه نیز هستند ولی برخی افرادی که تخصص در امور مالی و بانکی دارند نیز به تازگی عضو هیئت مدیره جدید قرض الحسنه پیوسته و به فعالیت می پردازند.

وی توضح داد: منابع ما اکثراً از طریق خیرینی تامین می‌شود که در خیریه فعالیت می‌کنند و خیرین در قرض الحسنه هم حساب باز می‌کنند و از رسوب پولهای آنهابه خیریه شجره طیبه کمک می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه در پاسخ به اینکه چه تعداد تاکنون تحت پوشش این خیریه قرار گرفته و از خدمات آن بهره برده اند، اظهار داشت: تاکنون به حدود ۸۵۰ نفر خدمات داده‌ایم که ۳۳۰ نفر به طور مستقیم تحت پوشش هستند و قریب به ۲۰۰ نفر هم در صف پذیرش هستند که به دلیل وجود کرونا چون اکثر خیرین به لحاظ مالی و اقتصادی با مشکل مواجه شدند تعداد خیرین ما ریزش داشته ولی سعی کردیم از طریق همین سیستم قرض الحسنه بتوانیم جبران کنیم و امیدواریم این افراد هم که به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی پذیرش آنها طولانی مدت شده است به کمک خیرین بتوانیم آنها را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

وی در ادامه از نحوه شناسایی این افراد یاری خواه یاد کرد و افزود: ما برای شناخت دانش آموزان از طریق تفاهم نامه که با آموزش و پرورش داریم و برای دانشجویان نیز از طریق تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان و خیریه ها داریم اقدام می‌کنیم و همچنین از طریق مراجعه به سایت موسسه نیز امکان جذب افراد مستعد وجود دارد.

محمدرضا یزدان پناه در پایان از خاص بودن افراد تحت حمایت این خیریه یاد کرد و اظهار داشت: چون افرادی که ما تحت پوشش قرار میدهیم آی کیو های بالای ۱۳۰ دارند همه خاص هستند و در حال حاضر پزشک متخصص، قاضی، وکیل کارآفرین و اساتید دانشگاه  و افراد ی تحت پوشش داریم که دفاع دکتری را با بالاترین نمره طی کردند که ضمن تشکر از خیرین از آنهامی خواهم باز هم ما را رها نکنند تا با کمک به این گونه افراد بتوانیم اهداف بلندمدت دیگری را نیز دنبال کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه